BOIC lanceert op 20 november campagne voor Pyeongchang

16/11/17 om 17:10 - Bijgewerkt om 17:13

Bron: Belga

(Belga) Het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité lanceert op maandag 20 november zijn campagne voor de Olympische Winterspelen in Pyeongchang (9 tot 25 februari 2018). "Nooit eerder werd er zo sterk ingezet op een campagne voor de Winterspelen", zo meldt communicatiedirecteur Luc Rampaer op de Team Belgium-stage in Lanzarote.

Met de campagne, die loopt tot en met 9 december en uitgewerkt is door de firma FamousGray, wil het BOIC de komende Winterspelen onder de aandacht brengen van het grote publiek en de supporters oproepen om de atleten te steunen. Een gedeelte van de tv-spot voor Sotsji 2014, met Seppe Smits die een heuvel afdaalt op de tonen van Jacques Brels 'Het vlakke land', wordt hernomen met de slogan 'We hebben geen bergen nodig om de top te bereiken'. De spot zal te zien zijn op VRT en RTL. Supporters kunnen op een virtuele manier de Belgische atleten aanmoedigen. Hiervoor dienen ze te surfen naar de BOIC-website (https://teambelgium.be). Daar kunnen ze een valies van een Belgische deelnemer aanklikken en een boodschap achterlaten op bijvoorbeeld de muts van snowboarder Seppe Smits. Enkele van de achtergelaten boodschappen zullen dan effectief gedrukt worden op een muts van de wereldkampioen slopestyle. Bovendien kunnen deelnemende supporters een zesdaagse reis voor twee personen winnen naar Pyeongchang, waar ze de Winterspelen mogen bijwonen. De reis wordt verloot, de winnaar wordt medio december bekendgemaakt. Momenteel houdt het BOIC rekening met 32 atleten die in aanmerking komen voor deelname aan de komende editie van de Winterspelen. In het kunstschaatsen verzekerden Jorik en Loena Hendrickx België al van twee quotaplaatsen. "We denken uiteindelijk 15 à 22 atleten te kunnen afvaardigen, de grootste delegatie ooit sinds Garmisch-Partenkirchen in 1936 (met 27 Belgische atleten, nvdr.), toen de selectiecriteria minder strikt waren", vertelt Rampaer. (Belga)

Onze partners