Toerismesector ziet veel troeven in Grand Départ van Tour de France 2019

30/05/17 om 14:56 - Bijgewerkt om 14:57

Bron: Belga

(Belga) Visit.brussels en Toerisme Vlaanderen zien veel troeven in de komst van de Grand Départ van de Tour de France 2019 naar Brussel. De start van het mondiale sportevenement moet de hoofdstad opnieuw mee op de wereldkaart zetten.

"Nu wordt de voorbereiding van twee jaar echt opgestart", beseft Geert Cochez, CEO van visit.brussels. Naast een belangrijke televisie-evenement is de Tour de France en met name de Grand Départ ook een belangrijk publieksevenement. Dat bleek uit een onderzoek naar de start van de Tour in Utrecht in 2015. De Nederlandse stad zag toen economische return van 34 miljoen euro en een totaal van liefst 900.000 bezoekers. "Met de Grand Départ kan je de inwoners van een stad ook mobiliseren. Er zijn veel troeven", aldus Cochez. De Grand Départ van de Tour mag dan wel maar één dag duren, verwacht wordt dat er een hele week van evenementen aan voorafgaan om de grote sporthappening luister bij te zetten. De hele wereld zal meekijken bij de start van de Franse rittenkoers in Brussel, dat beseffen ze ook bij Toerisme Vlaanderen. "Uit een onderzoek van Cycling News blijkt dat 80 procent van de wereldwijde mediavisibiliteit in het wielrennen opgeslorpt wordt door de Tour, dus als je daar als bestemming je graantje van kan meepikken is dat fantastisch", stelt Stef Gits, woordvoerder Toerisme Vlaanderen. (Belga)

Onze partners