Aan de nieuwe shirtsponsor van FC Barcelona hangt een reukje

17/11/16 om 13:18 - Bijgewerkt om 15:10

De nieuwe shirtsponsor van voetbalclub FC Barcelona, de Japanse internetwinkel Rakuten, heeft geen onbesproken reputatie. Op de website zijn nog steeds omstreden producten van olifantenivoor te vinden. Twee jaar geleden zette het bedrijf onder internationale druk de verkoop van walvisvleesproducten stop.

FC Barcelona kondigde gisteren aan dat het in zee gaat met Rakuten Inc. Het bedrijf komt op de voorkant van de truitjes van de Catalanen en wordt ook de 'Global Innovation and Entertainment Partner' voor de komende vier seizoenen. Het gaat om een verbintenis met een waarde van jaarlijks 55 miljoen euro, met eventuele bonussen voor het winnen van belangrijke prijzen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Sport/Voetbalmagazine-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Sport/Voetbalmagazine

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners