Van vroege vogels tot rode stieren: hoe commercie het voetbal dicteert

24/08/17 om 15:26 - Bijgewerkt om 15:25

De aanpassing van het voetbal aan de commerciële noden leidt soms tot grappige, frustrerende of opzienbarende taferelen. Van vroege vogels tot waterbuffels, of van rode stieren tot tijgers in het Engelse Hull.

De commercialisering van de voetbalwereld kent zijn grenzen niet. Transfers van 222 miljoen euro, voorbereidingstournées op andere continenten en naamsveranderingen allerhande. Je kan het zo gek niet verzinnen of het voetbal komt met een nieuwe stunt op de proppen. Hier is een overzicht van enkele merkwaardige veranderingen in het voetbal die louter te wijten zijn aan commerciële belangen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Sport/Voetbalmagazine-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Sport/Voetbalmagazine

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners