AA Gent wil nationaal merk worden

28/11/14 om 09:18 - Bijgewerkt om 09:18

Met gemiddeld 18.500 bezoekers is de verhuis naar de Ghelamco Arena een schot in de roos voor AA Gent. Maar de Gentenaars willen meer: "We moeten kunnen streven naar 15.000 tot 16.000 abonnementen", zegt commercieel directeur Patrick Lips in Sport/Voetbalmagazine.

AA Gent wil nationaal merk worden

Laurent Depoitre ontbolstert volledig bij AA Gent © Belga Image

Verder doorstoten naar de top is wat AA Gent sinds de ingebruikname van de Ghelamco Arena in de zomer van 2013 beoogt. De abonnementenverkoop bedroeg in het Ottenstadion nog 8600 exemplaren, ondertussen zitten ze in het nieuwe onderkomen al aan 13.920 seizoenkaarthouders. Voorzitter Ivan De Witte en algemeen manager Michel Louwagie wrijven zich in de handen nu het gemiddeld aantal toeschouwers steeg van 10.400 (Ottenstadion) naar 18.500 fans.

Blauw-zwarte muur

Ondertussen heeft de commerciële afdeling van de Buffalo's een overzicht van waar de abonnees komen. "We blijven groeien", stelt commercieel directeur Patrick Lips tevreden vast. "In het centrum wonen zo'n 225.000 mensen, in heel groot-Gent meer dan 400.000. Richting Deinze en Vlaamse Ardennen zien we een duidelijke vooruitgang, naar West-Vlaanderen toe voelen we een blauw-zwarte muur vanaf Maldegem, Aalter en Eeklo. Ook naar het zuiden is er nog groeimarge. Dat zien we vooral in de verkoop van eendagstickets. Vanuit Oudenaarde en Ronse komt men eens kijken, net als vanuit pakweg Tielt, Knesselare, Dendermonde en Aalst. We moeten kunnen streven naar 15.000 tot 16.000 abonnementen."

Dé club van Oost-Vlaanderen

"In het Ottenstadion waren we een lokaal verankerde club, nu willen we een nationaal merk worden", gaat Lips verder. "We zijn zelfs op weg om Club Brugge, de vaandeldrager van West-Vlaanderen, te beconcurreren als dé club van Oost-Vlaanderen, maar eerst hopen we de provincieclub bij uitstek te zijn. Om onze voet naast Anderlecht en Club Brugge te plaatsen zijn we verplicht prijzen te pakken en ook internationaal iets te realiseren."

Zelfs vanuit de Antwerpse regio, waar ze geen eersteklasser meer hebben, zoeken bedrijven hun weg naar Gent. Lips: "We krijgen wekelijks diverse aanvragen. Ons stadion is gemakkelijk bereikbaar en zorgt voor het noodzakelijke comfort, ook bij evenementen."

Lees meer over:

Onze partners