Allianz sponsort Anderlecht, ‘maar investeren in stadion is nu niet aan de orde’

© Reuters

Landskampioen RSC Anderlecht heeft met het Duitse verzekeringsbedrijf Allianz een nieuwe sponsor.

Het contract geldt voor drie jaar en geeft Allianz een plaatsje op onder meer de boarding in het stadion. ‘Het is redelijk uitzonderlijk dat we een nieuwe sponsor kunnen voorstellen in het midden van het lopende seizoen, en dit kan dan ook hopelijk een lange samenwerking opleveren’, zei een trotse voorzitter Roger Vanden Stock tijdens de persvoorstelling. ‘We hebben alvast dezelfde waarden, zoals klasse, sociale betrokkenheid en attractiviteit.’

‘Net als Allianz hebben wij de strategie dat we altijd beter en groter willen worden. De steun van Allianz kan ons ook helpen om onze sportieve en extra-sportieve ambities aan te scherpen. Ik geloof er dan ook in dat dit een winnende samenwerking kan worden.’

Stadions

Opvallend is dat Allianz naam heeft in de voetbalwereld, en dan vooral in die van spiksplinternieuwe stadions. Het bedrijf is bekend van de Allianz Arena van Bayern München en van de fonkelnieuwe Allianz Riviera van de Franse eersteklasser Nice.

Met het nieuwe stadionproject op de Heizel doet dat vragen rijzen. Maar een investering in het Eurostadion in Brussel is nu niet aan de orde, zegt CEO van Allianz Wilfried Neven.

‘Wij gaan zeker niet op directe basis geld pompen in de bouw van dat stadion,’ zegt Neven. ‘Wat er achteraf kan gebeuren, laat ik open. Vandaag zetten we onze eerste stappen in het Belgisch voetbal bij RSC Anderlecht, en dat is wat telt. De rest is toekomstmuziek.’ (Belga/KVDA)

De Allianz Riviera in Nice
De Allianz Riviera in Nice© Reuters

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content