Commercieel directeur AA Gent: ‘Voor topwedstrijden meer dan 20.000 gegadigden’

© BELGA

De gewonnen topper tegen Club Brugge zorgt bij AA Gent voor optimisme in aanloop naar PO1. Ook extrasportief, zo legt commercieel directeur Patrick Lips uit in Sport/Voetbalmagazine.

“De topper tegen Club Brugge was de beste wedstrijd die we ooit hadden in de Ghelamco Arena, zowel sportief als extrasportief”, straalde AA Gents commercieel directeur Patrick Lips een dag na de 2-1-zege in een met 20.000 toeschouwers volgelopen stadion. “De omzet van de catering zorgde voor een nieuw record. Alle restaurants waren volzet. Samen met de bistro en de business seats kwamen we aan een totaal van meer dan 1800 eters (vipgasten). We hebben veel mensen moeten ontgoochelen, want de vraag was groter dan het aantal beschikbare plaatsen.”

Net als tegen Anderlecht was er amper plek in de Ghelamco Arena, waar op een capaciteit van 20.000 plaatsen bijna 14.000 abonnementen verkocht zijn. Ook de komst van de explosieve wintertransfer Moses Simon zorgt voor bijkomend volk in de Ghelamco Arena.

Na 27 speeldagen waren de competitieduels tegen YR KV Mechelen, KV Kortrijk en Mouscron-Péruwelz (alle in het begin van de competitie) met net geen 17.000 toeschouwers de minst gevolgde thuiswedstrijden van AA Gent. Dat opent perspectieven, beseft Lips: “We zijn vooral blij dat we naar PO1 toe opnieuw een stap vooruit zetten. Club Brugge leeft nog altijd iets meer voor onze eigen aanhang, door de jarenlange rivaliteit. Maar we kijken toch uit naar de nieuwe ontmoetingen met Anderlecht en Standard. De interesse is groot. Bij topwedstrijden zijn er meer dan 20.000 gegadigden. We zijn blij dit nu al te kunnen vaststellen en zullen daar op het gepaste moment de juiste conclusies uit trekken.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content