'Data van fans worden belangrijker dan kijkcijfers'

03/04/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 04/04/18 om 10:57
Uit Sport/Voetbalmagazine van 04/04/18

Hoe kan de Champions League overleven tussen betaalmuren, sociale media en jeugd die nog amper tv kijkt? Die vraag snijdt pal door het vakgebied van Peter Willems. Bij de UEFA is hij hoofd marketing en sponsoring, én Belg. Zwijg hem dus wel over de Brusselse stadionsaga. 'Ja, er is met mij gelachen.'

Zijn Nederlands is doorspekt met flink wat Engelse woorden en klanken. Het gros van zijn tijd spendeert Peter Willems (43) dan ook in het Zwitserse Nyon, waar hij bij de Europese voetbalbond UEFA hoofd marketing en sponsoring is, intussen al twaalf jaar. In België komt de Truienaar amper nog. De laatste keer was begin februari, voor een gastcollege aan het International Football Business Institute (IFBI) in Brussel. Daar hingen tien studenten uit allerlei windstreken aan zijn lippen. Zij betaalden elk 40.000 euro om één jaar een cursus voetbalmanagement te volgen. In een sluwe poging om wat wijze lessen mee te pikken zonder zo diep in de buidel te tasten, trok Sport/Voetbalmagazine met een uitgekiende openingsvraag naar Willems.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Sport/Voetbalmagazine-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Sport/Voetbalmagazine

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners