Belgische wielersponsors zijn de trouwste van het peloton

19/12/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 21/12/17 om 10:27
Uit Sport/Voetbalmagazine van 20/12/17

Voor de Belgische wielersponsors wordt 2018 een jubileumseizoen. De Nationale Loterij, de Vlaamse overheid en Quick-Step behoren dan ook tot de trouwste geldschieters in het internationale wielrennen.

Via een digitale voorstelling showt Lotto-Soudal vandaag zijn troepen voor 2018. Voor de Nationale Loterij wordt dat het 35e seizoen in het peloton, als dé nestor onder de wielersponsors. In 1984 begon Lotto nog als kleinere geldschieter van de toenmalige Tönissteinerploeg, een jaar later werd een eigen team opgericht. Sindsdien is de Nationale Loterij onafgebroken sponsor, al stond het tussen 2005 en 2011 wel als tweede naam op het shirt, toen Marc Coucke de merknamen van Omega Pharma, of zijn bedrijf op zich, promootte via de koers: Davitamon (2005-2006), Predictor (2007), Silence (2008-2009...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Sport/Voetbalmagazine-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Sport/Voetbalmagazine

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners