In goede en kwade koersdagen

Tourquizvraag. Waarom is de gele trui geel, de groene groen en de bolletjestrui wit met rode bollen?

Tourquizvraag. Waarom is de gele trui geel, de groene groen en de bolletjestrui wit met rode bollen? Antwoord: omdat dit de huiskleuren waren van de respectievelijke sponsors!

Sinds zijn ontstaan vormt de wielersport een dankbaar platform voor merken die naamsbekendheid, imago en relaties willen opbouwen.

Over de geschiedenis van dit onverwoestbare huwelijk tussen wielrennen en marketing schreef Marko Heijl, Nederbelg met een zwierige pen, een toegankelijk en meeslepend boek.

De auteur, zelf marketeer én wielertoerist bij de Reetzweters, verkoopt zijn chronologisch verhaal aan de hand van talrijke sappige en grappige anekdotes.

Zo leest u over aan drank of sigaretten verslaafde renners, rondborstige dames geschilderd op een rennersbus en de lelijkste coureur ooit. U komt te weten hoe de onvolprezen Rodania-jingle ontstond, waarom Hugo Koblet in de Tour van 1951 eerst zijn haren kamde alvorens het zegegebaar te maken en hoe het kwam dat oud-renner Noël (niet Noëlla!) Foré ooit vier maanden zwanger was. (BVC)

‘In goede en kwade koersdagen’ werd geschreven door Marko Heijl, is uitgegeven door Arko Sports Media, telt 135 pagina’s en kost € 19,95.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content