Super Bowl breekt kijkcijferrecords

© USA Today Sports
Rudi Rotthier

Er zaten zondagavond tijdens de Super Bowl een recordaantal Amerikanen voor hun tv: 114,4 miljoen, ruim 2 miljoen meer dan het vorige record, dat in 2014 werd gevestigd. Ook de halftime show met Katy Perry vond een recordpubliek: 118,5 miljoen, 3 miljoen meer dan vorig jaar toen Bruno Mars speelde.

In beide gevallen gaat het om gemiddelde kijkcijfers, voor de 3,5 uur durende sportuitzending van het duel tussen de New England Patriots en de Seattle Seahawks en voor het 12 minuten durende optreden van Katy Perry.

De appreciatie voor de uitzending haalde ook een recordniveau, maar dat was veeleer het gevolg van de spannende wedstrijd, die pas in de slotminuut werd beslecht ten voordele van de Patriots.

Het niveau van de publiciteit, doorgaans een bron van vermaak, waarvoor de adverteerders 4,5 miljoen dollar per 30 seconden neertellen, viel, vonden de kijkers, wat tegen.

Kranten maakten hun ranking van de advertenties op en de Chicago Tribune bijvoorbeeld gunde geen enkele advertentie een volle A, terwijl de krant wel vier volle mislukkingen aanduidde.

De Tribune gaf haar hoogste score, een A-, aan een advertentie van Always.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content