Het is ondertussen een kleine maand geleden dat Nicolas Colsaerts (29) met Team Europe de Ryder Cup op heroïsche wijze won van Team USA. Prijzengeld is er aan deze prestigieuze clash der continenten niet verbonden, het draait om de eer. Anderzijds opent het deuren, zeker voor opkomende profgolfers zoals Nicolas Colsaerts. Extra sponsors en internationale uitstraling bijvoorbeeld.

"Nico wordt nu bij de 25 beste profgolfers ter wereld gerekend", beaamt Vincent Borremans, sinds 2004 manager van Colsaerts. "Plots stromen er een pak meer uitnodigingen voor toernooien binnen. En onlangs kregen we een brief van Bill Clinton voor zijn Humana Challenge - een zeer prestigieus liefdadigheidsevenement - in januari."

Wat sponsors betreft zal Colsaerts echter weinig veranderen de komende twee jaren, zo bevestigt Borremans. "Alle grote golfmerken hebben gepolst: Nike, Callaway, Titleist... Maar Nico heeft nu eindelijk een structuur gevonden waarin hij zich goed voelt en wil daar niet te veel aan veranderen. Want vergeet niet: meer sponsors betekent ook meer verplichtingen."

Komende zondag weet de 'Belgian Bomber' trouwens of hij een volledige seizoenkaart krijgt voor de Amerikaanse PGA Tour volgend jaar. "Dat zou de kers op de taart zijn van dit fantastische jaar", zegt Borremans. (MS)

Het is ondertussen een kleine maand geleden dat Nicolas Colsaerts (29) met Team Europe de Ryder Cup op heroïsche wijze won van Team USA. Prijzengeld is er aan deze prestigieuze clash der continenten niet verbonden, het draait om de eer. Anderzijds opent het deuren, zeker voor opkomende profgolfers zoals Nicolas Colsaerts. Extra sponsors en internationale uitstraling bijvoorbeeld. "Nico wordt nu bij de 25 beste profgolfers ter wereld gerekend", beaamt Vincent Borremans, sinds 2004 manager van Colsaerts. "Plots stromen er een pak meer uitnodigingen voor toernooien binnen. En onlangs kregen we een brief van Bill Clinton voor zijn Humana Challenge - een zeer prestigieus liefdadigheidsevenement - in januari." Wat sponsors betreft zal Colsaerts echter weinig veranderen de komende twee jaren, zo bevestigt Borremans. "Alle grote golfmerken hebben gepolst: Nike, Callaway, Titleist... Maar Nico heeft nu eindelijk een structuur gevonden waarin hij zich goed voelt en wil daar niet te veel aan veranderen. Want vergeet niet: meer sponsors betekent ook meer verplichtingen." Komende zondag weet de 'Belgian Bomber' trouwens of hij een volledige seizoenkaart krijgt voor de Amerikaanse PGA Tour volgend jaar. "Dat zou de kers op de taart zijn van dit fantastische jaar", zegt Borremans. (MS)