Geboren als een provinciaal criterium evolueerde de GvA-trofee in een kwarteeuw naar een Vlaamse wedstrijdencyclus met een budget van ongeveer anderhalf miljoen euro.

"Ons klassement zette zijn voet naast de wereldbeker en de Superprestige", zegt Christophe Impens van Golazo, het sportmarketingbedrijf dat sinds 2007 eigenaar is van de GvA-trofee.

De naam van het regelmatigheidscriterium zal straks wel anders klinken. Na dit seizoen neemt de Gazet van Antwerpen immers afscheid als titelsponsor.

"De krant blijft wel levenslang mediapartner", benadrukt Impens. "Vanaf volgende winter wordt een ander bedrijf voor minstens drie seizoenen de nieuwe naamsponsor. Het gaat om een nationale firma die nog niet in het veldrijden aanwezig is en zich pas volgend jaar kenbaar zal maken. Met deze sponsor kunnen we met onbevangen blik al brainstormen over vernieuwingen voor 2012." (BVC)

Geboren als een provinciaal criterium evolueerde de GvA-trofee in een kwarteeuw naar een Vlaamse wedstrijdencyclus met een budget van ongeveer anderhalf miljoen euro. "Ons klassement zette zijn voet naast de wereldbeker en de Superprestige", zegt Christophe Impens van Golazo, het sportmarketingbedrijf dat sinds 2007 eigenaar is van de GvA-trofee. De naam van het regelmatigheidscriterium zal straks wel anders klinken. Na dit seizoen neemt de Gazet van Antwerpen immers afscheid als titelsponsor. "De krant blijft wel levenslang mediapartner", benadrukt Impens. "Vanaf volgende winter wordt een ander bedrijf voor minstens drie seizoenen de nieuwe naamsponsor. Het gaat om een nationale firma die nog niet in het veldrijden aanwezig is en zich pas volgend jaar kenbaar zal maken. Met deze sponsor kunnen we met onbevangen blik al brainstormen over vernieuwingen voor 2012." (BVC)