In beide gevallen gaat het om gemiddelde kijkcijfers, voor de 3,5 uur durende sportuitzending van het duel tussen de New England Patriots en de Seattle Seahawks en voor het 12 minuten durende optreden van Katy Perry.

De appreciatie voor de uitzending haalde ook een recordniveau, maar dat was veeleer het gevolg van de spannende wedstrijd, die pas in de slotminuut werd beslecht ten voordele van de Patriots.

Het niveau van de publiciteit, doorgaans een bron van vermaak, waarvoor de adverteerders 4,5 miljoen dollar per 30 seconden neertellen, viel, vonden de kijkers, wat tegen.

Kranten maakten hun ranking van de advertenties op en de Chicago Tribune bijvoorbeeld gunde geen enkele advertentie een volle A, terwijl de krant wel vier volle mislukkingen aanduidde.

De Tribune gaf haar hoogste score, een A-, aan een advertentie van Always.

In beide gevallen gaat het om gemiddelde kijkcijfers, voor de 3,5 uur durende sportuitzending van het duel tussen de New England Patriots en de Seattle Seahawks en voor het 12 minuten durende optreden van Katy Perry.De appreciatie voor de uitzending haalde ook een recordniveau, maar dat was veeleer het gevolg van de spannende wedstrijd, die pas in de slotminuut werd beslecht ten voordele van de Patriots. Het niveau van de publiciteit, doorgaans een bron van vermaak, waarvoor de adverteerders 4,5 miljoen dollar per 30 seconden neertellen, viel, vonden de kijkers, wat tegen. Kranten maakten hun ranking van de advertenties op en de Chicago Tribune bijvoorbeeld gunde geen enkele advertentie een volle A, terwijl de krant wel vier volle mislukkingen aanduidde. De Tribune gaf haar hoogste score, een A-, aan een advertentie van Always.