De Porsche van ProSpeed werd tweede nadat ze in het laatste uur alle kansen verspeelden door remproblemen. Maar de Audi van het winnende WRT-team klopte nog een ander record van ProSpeed. Met zijn 860 ronden verbeterde de wagen het vorig record van 844 ronden dat ProSpeed in 2009 vestigde. De laatste uren van de wedstrijd draaide uit op een duel tussen de teams van WRT en ProSpeed. Twee uur voor de finish steeg de spanning ten top. Na een tankbeurt en bandenwissel nam Laurens Vanthoor het stuur van de Audi over van Bonanomi. De voorsprong op de Porsche met Maxime Soulet aan het stuur bedroeg nog nauwelijks zes seconden. De beslissing leek te gaan vallen in de laatste tankbeurt die beide teams nog moesten doen. Vanthoor dacht daar anders over en dreef het tempo op. De Audi kon opnieuw uitlopen en ging het laatste koersuur in met een voorsprong van drie ronden. Toen de Porsche van ProSpeed daarna te kampen kreeg met remproblemen, was de zege voor het WRT-team een feit. (KAV)

De Porsche van ProSpeed werd tweede nadat ze in het laatste uur alle kansen verspeelden door remproblemen. Maar de Audi van het winnende WRT-team klopte nog een ander record van ProSpeed. Met zijn 860 ronden verbeterde de wagen het vorig record van 844 ronden dat ProSpeed in 2009 vestigde. De laatste uren van de wedstrijd draaide uit op een duel tussen de teams van WRT en ProSpeed. Twee uur voor de finish steeg de spanning ten top. Na een tankbeurt en bandenwissel nam Laurens Vanthoor het stuur van de Audi over van Bonanomi. De voorsprong op de Porsche met Maxime Soulet aan het stuur bedroeg nog nauwelijks zes seconden. De beslissing leek te gaan vallen in de laatste tankbeurt die beide teams nog moesten doen. Vanthoor dacht daar anders over en dreef het tempo op. De Audi kon opnieuw uitlopen en ging het laatste koersuur in met een voorsprong van drie ronden. Toen de Porsche van ProSpeed daarna te kampen kreeg met remproblemen, was de zege voor het WRT-team een feit. (KAV)