Neuville opende zaterdagochtend met de tweede tijd, maar tevreden was hij niet echt. De Belg mopperde over de mindere communicatie in de wagen, waardoor hij niet voluit kon gaan. Neuville is van origine Duitstalig. Nicolas Gilsoul, zijn vorige corijder, was Franstalig, terwijl Martijn Wydaeghe, zijn huidige corijder, Nederlandstalig is. Wydaeghe beheerst het Frans goed, maar er is een verschil in intonatie en spraak in vergelijking met Gilsoul, waardoor Neuville zich niet zo comfortabel voelde. "Jammer dat dit gebeurde, want de wagen was goed, alleen kon ik niet voluit gaan. Deze namiddag ging het beter, waardoor ik wel kon pushen. Maar we hebben nog wat werk te doen", zei Neuville in de mediazone. Zaterdagnamiddag opende Neuville met de tweede tijd op 0.2 van Tänak. In de slotrit ontbond de Belg al zijn duivels en reed hij de concurrentie op een hoopje. Tänak verloor 12.3, terwijl eerste achtervolger in de stand, Elfyn Evans (Toyota Yaris), 20.1 sec aan de broek kreeg. "Ik ben heel tevreden en was verrast over het tijdverschil met de andere rijders. We zijn slim met de banden omgegaan. Het hoofddoel voor zondag is om Hyundai een dubbel podium te schenken. Dat is mijn persoonlijk doel en dat van het team. Ik hoef mijn baas zelfs niet te vragen om te weten wat zijn ambitie is. We gaan ons best doen. Het profiel van de rit is iets anders dan de ritten van vandaag. Als ik me niet vergis, hebben sommige rijders deze rit ook al eens in wedstrijdvorm gereden waardoor het misschien iets moeilijker zal zijn. De wagen is goed en als ook de communicatie goed is, dan gaan we ervoor." (Belga)

Neuville opende zaterdagochtend met de tweede tijd, maar tevreden was hij niet echt. De Belg mopperde over de mindere communicatie in de wagen, waardoor hij niet voluit kon gaan. Neuville is van origine Duitstalig. Nicolas Gilsoul, zijn vorige corijder, was Franstalig, terwijl Martijn Wydaeghe, zijn huidige corijder, Nederlandstalig is. Wydaeghe beheerst het Frans goed, maar er is een verschil in intonatie en spraak in vergelijking met Gilsoul, waardoor Neuville zich niet zo comfortabel voelde. "Jammer dat dit gebeurde, want de wagen was goed, alleen kon ik niet voluit gaan. Deze namiddag ging het beter, waardoor ik wel kon pushen. Maar we hebben nog wat werk te doen", zei Neuville in de mediazone. Zaterdagnamiddag opende Neuville met de tweede tijd op 0.2 van Tänak. In de slotrit ontbond de Belg al zijn duivels en reed hij de concurrentie op een hoopje. Tänak verloor 12.3, terwijl eerste achtervolger in de stand, Elfyn Evans (Toyota Yaris), 20.1 sec aan de broek kreeg. "Ik ben heel tevreden en was verrast over het tijdverschil met de andere rijders. We zijn slim met de banden omgegaan. Het hoofddoel voor zondag is om Hyundai een dubbel podium te schenken. Dat is mijn persoonlijk doel en dat van het team. Ik hoef mijn baas zelfs niet te vragen om te weten wat zijn ambitie is. We gaan ons best doen. Het profiel van de rit is iets anders dan de ritten van vandaag. Als ik me niet vergis, hebben sommige rijders deze rit ook al eens in wedstrijdvorm gereden waardoor het misschien iets moeilijker zal zijn. De wagen is goed en als ook de communicatie goed is, dan gaan we ervoor." (Belga)