Vrijwel onmiddellijk na de start muisden Axel Domont, Simon Pellaud, Josip Rumac, Carl Fredrik Hagen, Veljko Stojnic en Fabio Mazzucco er vanonder. Voor Mazzucco ging het in de eerste wedstrijdhelft, die liep over geaccidenteerde wegen, plots veel te snel. Hij zette zich recht en zocht opnieuw het peloton op waarin de mannen van Mitchelton-Scott, met leider Simon Yates in hun rangen, het tempo bepaalden. Zij zorgden ervoor dat de vijf vroege vluchters nooit meer dan 3 minuten voor de grote groep konden uitrijden. Op de top van de Ostra, de enige helling van de dag die meetelde voor het bergklassement, kwam Carl Fredrik Hagen als eerste boven. Geen van de vluchters vormde echter een bedreiging voor de groene trui van de leider in het bergklassement, de Spanjaard Hector Carretero. Ondertussen hadden de mannen van Mitchelton-Scott versterking gekregen van enkele pionnen van UAE Team Emirates en BORA-hansgrohe die aanstuurden op een massasprint. Op 30 kilometer van de eindmeet hield Simon Pellaud het voor bekeken en liet hij zich inlopen door het jagende peloton. De vier overgebleven vluchters bleven hun huid duur verkopen en hielden de vaart er stevig in. Axel Domont en Carl Fredrik Hagen spartelden nog even tegen maar met nog 13 kilometer voor de boeg smolt alles toch weer netjes samen. In de daaropvolgende massasprint was Tim Merlier oppermachtig. Het werd meteen de eerste WorldTour-zege ooit voor de Belgische kampioen. Eerder op het seizoen won Merlier ook al de Brussels Cycling Classic en schreef hij de slotrit van de Ronde van Antalya op zijn conto. Zondag staat tussen Pieve Torina en Loreto de voorlaatste etappe van Tirreno-Adriatico op de agenda. Onderweg krijgen de renners vier hellingen onder de wielen geschoven. De eerste, de Osimo, volgt na 90 kilometer. Daarna moet, in volle finale, driemaal de Loreto bedwongen worden. Dat is een helling met een maximale stijgingsgraad van 13 procent. (Belga)

Vrijwel onmiddellijk na de start muisden Axel Domont, Simon Pellaud, Josip Rumac, Carl Fredrik Hagen, Veljko Stojnic en Fabio Mazzucco er vanonder. Voor Mazzucco ging het in de eerste wedstrijdhelft, die liep over geaccidenteerde wegen, plots veel te snel. Hij zette zich recht en zocht opnieuw het peloton op waarin de mannen van Mitchelton-Scott, met leider Simon Yates in hun rangen, het tempo bepaalden. Zij zorgden ervoor dat de vijf vroege vluchters nooit meer dan 3 minuten voor de grote groep konden uitrijden. Op de top van de Ostra, de enige helling van de dag die meetelde voor het bergklassement, kwam Carl Fredrik Hagen als eerste boven. Geen van de vluchters vormde echter een bedreiging voor de groene trui van de leider in het bergklassement, de Spanjaard Hector Carretero. Ondertussen hadden de mannen van Mitchelton-Scott versterking gekregen van enkele pionnen van UAE Team Emirates en BORA-hansgrohe die aanstuurden op een massasprint. Op 30 kilometer van de eindmeet hield Simon Pellaud het voor bekeken en liet hij zich inlopen door het jagende peloton. De vier overgebleven vluchters bleven hun huid duur verkopen en hielden de vaart er stevig in. Axel Domont en Carl Fredrik Hagen spartelden nog even tegen maar met nog 13 kilometer voor de boeg smolt alles toch weer netjes samen. In de daaropvolgende massasprint was Tim Merlier oppermachtig. Het werd meteen de eerste WorldTour-zege ooit voor de Belgische kampioen. Eerder op het seizoen won Merlier ook al de Brussels Cycling Classic en schreef hij de slotrit van de Ronde van Antalya op zijn conto. Zondag staat tussen Pieve Torina en Loreto de voorlaatste etappe van Tirreno-Adriatico op de agenda. Onderweg krijgen de renners vier hellingen onder de wielen geschoven. De eerste, de Osimo, volgt na 90 kilometer. Daarna moet, in volle finale, driemaal de Loreto bedwongen worden. Dat is een helling met een maximale stijgingsgraad van 13 procent. (Belga)