"Warm, warm, heel warm, een beetje te warm zelfs", sakkerde Guillaume Seye na afloop. "We waren goed voorbereid. We zijn de koers koel gestart en de eerste twee uur verliep dat goed, maar daarna voel je je lichaam gewoon verhitten. Ik voelde me verzwakken, op het eind zakten er daardoor wat jongens door, de warmte wellicht als oorzaak." "Voor de start stelden vertegenwoordigers van de UCI ons de vraag of de race moest ingekort worden", vertelde Nathan Van Hooydonck. "Dat is toch gewoon belachelijk. Je moet dat toch niet aan ons komen vragen, net voor de start. Het is aan hen, het is hun job, om die beslissing te nemen. We hebben geantwoord dat het hier zeker niet koud was. Maar om nu echt nadrukkelijk te zeggen dat de koers moest ingekort worden, dat vond ik een stap te ver. Het is niet aan ons om die beslissing te nemen. Ze hebben niet alleen aan de Belgen die vraag gesteld, dat gebeurde ook bij andere renners bij het tekenen van het startblad. Maar stel me de vraag nu opnieuw na de koers en mijn antwoord is duidelijk: het was gewoon te warm. Na de koers bleek het nog altijd 36 graden. Dat is veel te heet, onderweg moet het zeker rond de 40 graden geweest zijn. Dat is te veel." (Belga)

"Warm, warm, heel warm, een beetje te warm zelfs", sakkerde Guillaume Seye na afloop. "We waren goed voorbereid. We zijn de koers koel gestart en de eerste twee uur verliep dat goed, maar daarna voel je je lichaam gewoon verhitten. Ik voelde me verzwakken, op het eind zakten er daardoor wat jongens door, de warmte wellicht als oorzaak." "Voor de start stelden vertegenwoordigers van de UCI ons de vraag of de race moest ingekort worden", vertelde Nathan Van Hooydonck. "Dat is toch gewoon belachelijk. Je moet dat toch niet aan ons komen vragen, net voor de start. Het is aan hen, het is hun job, om die beslissing te nemen. We hebben geantwoord dat het hier zeker niet koud was. Maar om nu echt nadrukkelijk te zeggen dat de koers moest ingekort worden, dat vond ik een stap te ver. Het is niet aan ons om die beslissing te nemen. Ze hebben niet alleen aan de Belgen die vraag gesteld, dat gebeurde ook bij andere renners bij het tekenen van het startblad. Maar stel me de vraag nu opnieuw na de koers en mijn antwoord is duidelijk: het was gewoon te warm. Na de koers bleek het nog altijd 36 graden. Dat is veel te heet, onderweg moet het zeker rond de 40 graden geweest zijn. Dat is te veel." (Belga)