Okaka kwam wel terug uit buitenspel toen hij druk zette op Björn Engels. De verdediger van Club speelde vervolgens te kort terug op doelman Bruzzese, waardoor Okaka het leer kon veroveren en over Bruzzese in doel lobde. Arbiter Gumienny keurde het doelpunt af, omdat "het volgens mij gaat het om één lange fase, niet om twee aparte fases", was zijn verklaring na de wedstrijd. Dat strookte evenwel niet met de beoordeling van het arbitragedepartement, die gewag maakt van twee afzonderlijke fases. "Een speler wordt voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een ploegmaat, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door in te grijpen in het spel of een tegenspeler in diens spel te beïnvloeden of voordeel te halen uit zijn buitenspelpositie", schrijft het bondsreglement voor. "Op het moment dat doelman Silvio Proto de bal ontzet, bevindt zijn teamgenoot Stefano Okaka zich in een buitenspelpositie, maar die is niet bij het spel betrokken door in te grijpen in het spel, een tegenstander in diens spel te beïnvloeden of voordeel te halen uit zijn buitenspelpositie. In een tweede actie, anticipeert Stefano Okaka de terugspeelbal van de Brugse verdediger richting de Brugse doelman, onderschept hij de bal en maakt hij een doelpunt dat gevalideerd had moeten worden. Op dat moment had hij immers niet meer bestraft mogen worden voor zijn initiële buitenspelpositie uit de eerste actie", aldus het Bureau Arbitrage van de KBVB. (Belga)

Okaka kwam wel terug uit buitenspel toen hij druk zette op Björn Engels. De verdediger van Club speelde vervolgens te kort terug op doelman Bruzzese, waardoor Okaka het leer kon veroveren en over Bruzzese in doel lobde. Arbiter Gumienny keurde het doelpunt af, omdat "het volgens mij gaat het om één lange fase, niet om twee aparte fases", was zijn verklaring na de wedstrijd. Dat strookte evenwel niet met de beoordeling van het arbitragedepartement, die gewag maakt van twee afzonderlijke fases. "Een speler wordt voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een ploegmaat, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door in te grijpen in het spel of een tegenspeler in diens spel te beïnvloeden of voordeel te halen uit zijn buitenspelpositie", schrijft het bondsreglement voor. "Op het moment dat doelman Silvio Proto de bal ontzet, bevindt zijn teamgenoot Stefano Okaka zich in een buitenspelpositie, maar die is niet bij het spel betrokken door in te grijpen in het spel, een tegenstander in diens spel te beïnvloeden of voordeel te halen uit zijn buitenspelpositie. In een tweede actie, anticipeert Stefano Okaka de terugspeelbal van de Brugse verdediger richting de Brugse doelman, onderschept hij de bal en maakt hij een doelpunt dat gevalideerd had moeten worden. Op dat moment had hij immers niet meer bestraft mogen worden voor zijn initiële buitenspelpositie uit de eerste actie", aldus het Bureau Arbitrage van de KBVB. (Belga)