"Een speler in buitenspelpositie die de bal ontvangt van een tegenstander, die deze bal bewust speelt, wordt niet beschouwd als voordeel halend uit deze buitenspelpositie", schrijft het Bondsreglement voor. Het Bureau Arbitrage, onder leiding van ex-scheidsrechter Paul Allaerts, verduidelijkt dat de betwiste fase in de 11e minuut van de wedstrijd onder deze regel valt. "Op het ogenblik dat de vrije schop wordt getrapt staat Harbaoui in buitenspelpositie. Claudemir tracht de bal bewust weg te koppen, raakt deze ook, waardoor het buitenspel wordt opgeheven. Het doelpunt is bijgevolg geldig", klinkt het. "De kopbal van Claudemir is geen afgeweken bal, omdat hij bewust de bal wil koppen en op voldoende afstand staat om het traject van de bal in te schatten." (Belga)

"Een speler in buitenspelpositie die de bal ontvangt van een tegenstander, die deze bal bewust speelt, wordt niet beschouwd als voordeel halend uit deze buitenspelpositie", schrijft het Bondsreglement voor. Het Bureau Arbitrage, onder leiding van ex-scheidsrechter Paul Allaerts, verduidelijkt dat de betwiste fase in de 11e minuut van de wedstrijd onder deze regel valt. "Op het ogenblik dat de vrije schop wordt getrapt staat Harbaoui in buitenspelpositie. Claudemir tracht de bal bewust weg te koppen, raakt deze ook, waardoor het buitenspel wordt opgeheven. Het doelpunt is bijgevolg geldig", klinkt het. "De kopbal van Claudemir is geen afgeweken bal, omdat hij bewust de bal wil koppen en op voldoende afstand staat om het traject van de bal in te schatten." (Belga)