"Ik heb tijdens de finale echt zwaar afgezien. Zeker toen ze steeds maar gingen demarreren. Daar zat ik even op mijn limiet. Ik denk dat ik de koers win door op het allerlaatste moment nog heel rustig te blijven en op gepaste wijze de laatste haakse bocht aan te snijden", stelde Mathieu Van der Poel. "Timing is heel belangrijk in deze wedstrijd. Maar het zag er even benard uit toen die omvangrijke kopgroep zoveel voor ons bleef uitrijden. Bij die vluchters zaten enkele serieuze kleppers, maar uiteindelijk slaagden we er toch in hen te remonteren. Dat kostte wel wat krachten, eerlijk gezegd dacht ik even dat die elf definitief weg waren, maar gelukkig was dat niet het geval. Nadat ik vooraan zat met Wout van Aert begon het tactische spel en slaagden we erin om met vijf man voorop te geraken. Ik kende de finale en wist hoe ik de bochten moest nemen. Dat was doorslaggevend voor mijn zege", verduidelijkte Van der Poel. (Belga)

"Ik heb tijdens de finale echt zwaar afgezien. Zeker toen ze steeds maar gingen demarreren. Daar zat ik even op mijn limiet. Ik denk dat ik de koers win door op het allerlaatste moment nog heel rustig te blijven en op gepaste wijze de laatste haakse bocht aan te snijden", stelde Mathieu Van der Poel. "Timing is heel belangrijk in deze wedstrijd. Maar het zag er even benard uit toen die omvangrijke kopgroep zoveel voor ons bleef uitrijden. Bij die vluchters zaten enkele serieuze kleppers, maar uiteindelijk slaagden we er toch in hen te remonteren. Dat kostte wel wat krachten, eerlijk gezegd dacht ik even dat die elf definitief weg waren, maar gelukkig was dat niet het geval. Nadat ik vooraan zat met Wout van Aert begon het tactische spel en slaagden we erin om met vijf man voorop te geraken. Ik kende de finale en wist hoe ik de bochten moest nemen. Dat was doorslaggevend voor mijn zege", verduidelijkte Van der Poel. (Belga)