In Amsterdam, voor de wedstrijd Wales-Denemarken, en vervolgens in Londen, tijdens Italië-Oostenrijk, hebben enkele grote UEFA-partners hun reclameboodschappen in regenboogkleuren versierd, met slogans zoals "Cheers to all fans". Onder deze adverteerders bevonden zich onder meer autofabrikant Volkswagen, brouwerij Heineken, het sociale netwerk TikTok en het accomodatiereservatieplatform Booking. Deze week was er controverse ontstaan omdat de UEFA het verzoek van de stad München, om de Allianz Arena tijdens Duitsland-Hongarije te verlichten in regenboogkleuren, afkeurde. De stad München wilde daarmee protesteren tegen een nieuwe Hongaarse wet die het "promoten" van homoseksualiteit verbiedt. Volgens de UEFA is er in het voetbal gaan plaats voor politieke standpunten en moet de instantie neutraal blijven. Dat standpunt leverde de voetbalbond heel wat kritiek op. De UEFA verdedigt nog steeds haar beslissing, maar versierde wel haar eigen logo op Twitter in de regenboogkleuren. (Belga)

In Amsterdam, voor de wedstrijd Wales-Denemarken, en vervolgens in Londen, tijdens Italië-Oostenrijk, hebben enkele grote UEFA-partners hun reclameboodschappen in regenboogkleuren versierd, met slogans zoals "Cheers to all fans". Onder deze adverteerders bevonden zich onder meer autofabrikant Volkswagen, brouwerij Heineken, het sociale netwerk TikTok en het accomodatiereservatieplatform Booking. Deze week was er controverse ontstaan omdat de UEFA het verzoek van de stad München, om de Allianz Arena tijdens Duitsland-Hongarije te verlichten in regenboogkleuren, afkeurde. De stad München wilde daarmee protesteren tegen een nieuwe Hongaarse wet die het "promoten" van homoseksualiteit verbiedt. Volgens de UEFA is er in het voetbal gaan plaats voor politieke standpunten en moet de instantie neutraal blijven. Dat standpunt leverde de voetbalbond heel wat kritiek op. De UEFA verdedigt nog steeds haar beslissing, maar versierde wel haar eigen logo op Twitter in de regenboogkleuren. (Belga)