Peterhansel begon als leider aan de 13e en laatste etappe, waarin hij als negende over de meet kwam in het Argentijnse Rio Cuarto. De dagzege ging naar Peterhansels landgenoot Sébastien Loeb (Peugeot). De negenvoudige wereldkampioen rally had 1:13 voorsprong op de Fin Mikko Hirvonen en 1:36 op de Qatarees Nasser Al-Attiyah, die alle twee met een MINI rijden. In de eindstand is de tweede plaats voor Al-Attiyah. De Zuid-Afrikaan Giniel De Villiers, aan het stuur van een Toyota van het Belgische Overdrive team, vervolledigt het podium. In 2004, 2005, 2007, 2012 en 2013 was Peterhansel al eens de beste bij de wagens. Als motorrijder pakte 'Monsieur Dakar' zes keer de eindoverwinning (1991-1993, 1995, 1997, 1998). Peugeot, dat na 25 jaar afwezigheid zijn rentree in de Dakar maakte, domineerde van 1987 tot en met 1990 bij de wagens. (Belga)

Peterhansel begon als leider aan de 13e en laatste etappe, waarin hij als negende over de meet kwam in het Argentijnse Rio Cuarto. De dagzege ging naar Peterhansels landgenoot Sébastien Loeb (Peugeot). De negenvoudige wereldkampioen rally had 1:13 voorsprong op de Fin Mikko Hirvonen en 1:36 op de Qatarees Nasser Al-Attiyah, die alle twee met een MINI rijden. In de eindstand is de tweede plaats voor Al-Attiyah. De Zuid-Afrikaan Giniel De Villiers, aan het stuur van een Toyota van het Belgische Overdrive team, vervolledigt het podium. In 2004, 2005, 2007, 2012 en 2013 was Peterhansel al eens de beste bij de wagens. Als motorrijder pakte 'Monsieur Dakar' zes keer de eindoverwinning (1991-1993, 1995, 1997, 1998). Peugeot, dat na 25 jaar afwezigheid zijn rentree in de Dakar maakte, domineerde van 1987 tot en met 1990 bij de wagens. (Belga)