De Gendt reed halfweg de rit veel aan de kop van het peloton in de achtervolging op twee vluchters. "We hebben ons de eerste helft van de koers een beetje afzijdig gehouden, en dan vanaf de bevoorrading mocht ik meewerken. Twee man is nu niet zo heel moeilijk om te controleren, maar het kwam er vooral op aan om op die punten waarop het nodig was echt vooraan te zitten. Dan is het makkelijker als je iemand hebt die op kop rijdt. De druk is er nu alleszins af. Ik ben vooral blij dat het werk dat we al enkele dagen gedaan hebben eindelijk wordt beloond met de overwinning. Vooral voor hemzelf, na een tweede, derde en vierde plaats." Van der Sande had het voortouw genomen bij het ingaan van de finale. "Dit is keileuk. Ik was even in paniek door de drie vluchters op de klim. Zij kregen dertig, veertig seconden en dan moesten ik en Jasper heel vroeg beginnen te rijden. Maar het is mooi afgelopen. Ik denk dat wij toch 60 km geprobeerd hebben om Caleb voorin te houden, om zo weinig mogelijk in het gedrum te zitten. En dat is wel vrij goed gelukt. Hij is naar de ploeg gekomen om dit te doen. Als je tweede, derde en vierde eindigt, is de druk hoog, maar zeker niet vanuit de ploeg of zijn ploegmaten. Ik denk dat hij die druk zelf heeft opgelegd." De Buyst was de laatste die zijn sprinter kon bijstaan, maar hij moest ook op de slothelling overboord: "We zijn nu al acht dagen aan het wachten op een overwinning, alles aan het doen om die binnen te halen, dus dit doet deugd. Ook voor mezelf, na mijn blessure. Zeker net voor de tijdrit en rustdag, die nodig zijn om een beetje te herstellen. Dit was een rit die heel hard doet denken aan Milaan-Sanremo, waarin Caleb toch al tweede is geweest. En hij is bergaf sowieso een durfal. Hij zat relatief makkelijk in het wiel toen ik in de ongewone positie kwam om al vroeg op kop te rijden door de drie vluchters. Dat gat moest dicht." (Belga)

De Gendt reed halfweg de rit veel aan de kop van het peloton in de achtervolging op twee vluchters. "We hebben ons de eerste helft van de koers een beetje afzijdig gehouden, en dan vanaf de bevoorrading mocht ik meewerken. Twee man is nu niet zo heel moeilijk om te controleren, maar het kwam er vooral op aan om op die punten waarop het nodig was echt vooraan te zitten. Dan is het makkelijker als je iemand hebt die op kop rijdt. De druk is er nu alleszins af. Ik ben vooral blij dat het werk dat we al enkele dagen gedaan hebben eindelijk wordt beloond met de overwinning. Vooral voor hemzelf, na een tweede, derde en vierde plaats." Van der Sande had het voortouw genomen bij het ingaan van de finale. "Dit is keileuk. Ik was even in paniek door de drie vluchters op de klim. Zij kregen dertig, veertig seconden en dan moesten ik en Jasper heel vroeg beginnen te rijden. Maar het is mooi afgelopen. Ik denk dat wij toch 60 km geprobeerd hebben om Caleb voorin te houden, om zo weinig mogelijk in het gedrum te zitten. En dat is wel vrij goed gelukt. Hij is naar de ploeg gekomen om dit te doen. Als je tweede, derde en vierde eindigt, is de druk hoog, maar zeker niet vanuit de ploeg of zijn ploegmaten. Ik denk dat hij die druk zelf heeft opgelegd." De Buyst was de laatste die zijn sprinter kon bijstaan, maar hij moest ook op de slothelling overboord: "We zijn nu al acht dagen aan het wachten op een overwinning, alles aan het doen om die binnen te halen, dus dit doet deugd. Ook voor mezelf, na mijn blessure. Zeker net voor de tijdrit en rustdag, die nodig zijn om een beetje te herstellen. Dit was een rit die heel hard doet denken aan Milaan-Sanremo, waarin Caleb toch al tweede is geweest. En hij is bergaf sowieso een durfal. Hij zat relatief makkelijk in het wiel toen ik in de ongewone positie kwam om al vroeg op kop te rijden door de drie vluchters. Dat gat moest dicht." (Belga)