De Nederlander moet wel al 28 seconden toegeven op winnaar Primoz Roglic. "Het nadeel om als eerste te starten is dat je natuurlijk geen tijden kan krijgen van de concurrentie vanuit de volgwagen. Ik heb echter alles gegeven op die acht kilometer, dus ik heb mezelf niets te verwijten", vertelde Dumoulin na afloop. "Wie sneller is dan mij, reed nu eenmaal beter. Ik voelde me goed onderweg. De weg naar de uiteindelijke klim is best lastig. Het is ook steeds balanceren op het gegeven of je nu nog voldoende in de tank hebt om die helling met voldoende kracht op te knallen. Maar of je nu als eerste start of als allerlaatste, dan weet je dat ook niet. Ik wist wel welk wattage ik moest aanhouden, de rest was op gevoel. Ik heb er alvast het maximum uitgehaald." (Belga)

De Nederlander moet wel al 28 seconden toegeven op winnaar Primoz Roglic. "Het nadeel om als eerste te starten is dat je natuurlijk geen tijden kan krijgen van de concurrentie vanuit de volgwagen. Ik heb echter alles gegeven op die acht kilometer, dus ik heb mezelf niets te verwijten", vertelde Dumoulin na afloop. "Wie sneller is dan mij, reed nu eenmaal beter. Ik voelde me goed onderweg. De weg naar de uiteindelijke klim is best lastig. Het is ook steeds balanceren op het gegeven of je nu nog voldoende in de tank hebt om die helling met voldoende kracht op te knallen. Maar of je nu als eerste start of als allerlaatste, dan weet je dat ook niet. Ik wist wel welk wattage ik moest aanhouden, de rest was op gevoel. Ik heb er alvast het maximum uitgehaald." (Belga)