"Ik ben naar hier gekomen om me te laten opmerken. Dat lukte me vandaag wel. Ik wou met een kleine groep naar de eindmeet rijden. Daarom versnelde ik op een helling. Het brak achter mij. Diego Ulissi counterde en bracht enkele mannen mee. Echt veel steun kreeg ik niet, omzeggens geen. Daarom konden we niet voorop blijven", meldde Jan Bakelants. Er is veel te doen omtrent de veiligheid of beter het gebrek aan veiligheid in deze Ronde van Luxemburg. "De organisatoren hebben enkele mobiele seingevers bijgezet, maar daarvan heeft niet iedereen de gewenning om in een peloton te rijden. Er werden enkele foutjes gemaakt tegen wat basisregels in het wielrennen en dat maakt het soms gevaarlijk. Langs de andere kant zijn de wegen hier fantastisch. Ik kom uit de Coppi e Bartali. Daar was het wegdek wat anders, met putten en kuilen. Het zal altijd wel iets zijn zeker? Ik leg in deze rittenkoers de basis voor het Belgisch kampioenschap. Ik had het parcours daarin graag veel lastiger gezien." (Belga)

"Ik ben naar hier gekomen om me te laten opmerken. Dat lukte me vandaag wel. Ik wou met een kleine groep naar de eindmeet rijden. Daarom versnelde ik op een helling. Het brak achter mij. Diego Ulissi counterde en bracht enkele mannen mee. Echt veel steun kreeg ik niet, omzeggens geen. Daarom konden we niet voorop blijven", meldde Jan Bakelants. Er is veel te doen omtrent de veiligheid of beter het gebrek aan veiligheid in deze Ronde van Luxemburg. "De organisatoren hebben enkele mobiele seingevers bijgezet, maar daarvan heeft niet iedereen de gewenning om in een peloton te rijden. Er werden enkele foutjes gemaakt tegen wat basisregels in het wielrennen en dat maakt het soms gevaarlijk. Langs de andere kant zijn de wegen hier fantastisch. Ik kom uit de Coppi e Bartali. Daar was het wegdek wat anders, met putten en kuilen. Het zal altijd wel iets zijn zeker? Ik leg in deze rittenkoers de basis voor het Belgisch kampioenschap. Ik had het parcours daarin graag veel lastiger gezien." (Belga)