Vanaf seizoen 2022-2023 zal het Spotify-logo te zien zijn op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts. Als onderdeel van de samenwerking krijgt het stadion voor het eerst in de geschiedenis van de club een nieuwe naam: Spotify Camp Nou. Met de samenwerking willen FC Barcelona en Spotify de werelden van voetbal en muziek samenbrengen en een nieuw platform creëren voor artiesten in het Spotify Camp Nou stadion, klinkt het. Zo zal er naast het Spotify-logo ook een plek voor diverse artiesten worden bewaard op de iconische t-shirts van Barça. "De samenwerking laat het innovatieve karakter en het constante streven naar uitmuntendheid van Barça zien die ons onderscheidt en ons tot een unieke wereldwijde club hebben gemaakt", aldus Joan Laporta, voorzitter van Barcelona. "Vanaf juli zal onze samenwerking een podium bieden aan artiesten, spelers en fans in het nieuwe Spotify Camp Nou. De samenwerking creëert nieuwe mogelijkheden voor artiesten om in contact te komen met de wereldwijde fanbase van FC Barcelona", vult Spotify-topman Alex Norström aan. Financiële details zijn niet bekendgemaakt maar volgens Spaanse media levert de deal Barcelona jaarlijks zo'n 70 miljoen euro op. De Catalanen kunnen het geld goed gebruiken want ze torsen een schuldenlast van naar verluidt 1,35 miljard euro. Een buitengewone algemene ledenvergadering op 3 april, die elektronisch wordt georganiseerd, moet de overeenkomst overigens nog goedkeuren. Op 30 juni loopt het sponsorcontract van het Japanse Rakuten met Barcelona af. Dat bedrijf volgde in 2017 Qatar Airways op als hoofdsponsor. (Belga)

Vanaf seizoen 2022-2023 zal het Spotify-logo te zien zijn op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts. Als onderdeel van de samenwerking krijgt het stadion voor het eerst in de geschiedenis van de club een nieuwe naam: Spotify Camp Nou. Met de samenwerking willen FC Barcelona en Spotify de werelden van voetbal en muziek samenbrengen en een nieuw platform creëren voor artiesten in het Spotify Camp Nou stadion, klinkt het. Zo zal er naast het Spotify-logo ook een plek voor diverse artiesten worden bewaard op de iconische t-shirts van Barça. "De samenwerking laat het innovatieve karakter en het constante streven naar uitmuntendheid van Barça zien die ons onderscheidt en ons tot een unieke wereldwijde club hebben gemaakt", aldus Joan Laporta, voorzitter van Barcelona. "Vanaf juli zal onze samenwerking een podium bieden aan artiesten, spelers en fans in het nieuwe Spotify Camp Nou. De samenwerking creëert nieuwe mogelijkheden voor artiesten om in contact te komen met de wereldwijde fanbase van FC Barcelona", vult Spotify-topman Alex Norström aan. Financiële details zijn niet bekendgemaakt maar volgens Spaanse media levert de deal Barcelona jaarlijks zo'n 70 miljoen euro op. De Catalanen kunnen het geld goed gebruiken want ze torsen een schuldenlast van naar verluidt 1,35 miljard euro. Een buitengewone algemene ledenvergadering op 3 april, die elektronisch wordt georganiseerd, moet de overeenkomst overigens nog goedkeuren. Op 30 juni loopt het sponsorcontract van het Japanse Rakuten met Barcelona af. Dat bedrijf volgde in 2017 Qatar Airways op als hoofdsponsor. (Belga)