NHK polste daarvoor bij 78 sponsors, waarvan er 57 geantwoord hebben. 68 procent van de respondenten benadrukte dat de coronacrisis een zware impact heeft op hun financiële toestand. De partners stellen zich daardoor heel wat vragen bij hun promotionele activiteiten op de Spelen, die mogelijk op kleinere schaal zullen worden gehouden, om het risico op nieuwe infecties te vermijden en de kosten te drukken. Daarnaast zit de angst er bij de sponsors ook goed in voor een definitieve annulering, want eerder werd al duidelijk gemaakt dat de zomer van 2021 de laatste optie is. Een meerderheid onderstreept nog geen definitieve beslissing te hebben genomen, ook al omdat de heronderhandeling van de contracten met de organisatoren nog niet gestart is. Het uitstel van de Spelen zou naar schatting miljarden kosten, op een budget van ongeveer elf miljard euro. Drie miljard euro daarvan zou van Japanse bedrijven moeten komen, die zo allemaal hun naam met de Spelen mogen verbinden. Daarnaast zijn er nog heel wat internationale partners van het IOC, zoals Toyota, Panasonic en Bridgestone. (Belga)

NHK polste daarvoor bij 78 sponsors, waarvan er 57 geantwoord hebben. 68 procent van de respondenten benadrukte dat de coronacrisis een zware impact heeft op hun financiële toestand. De partners stellen zich daardoor heel wat vragen bij hun promotionele activiteiten op de Spelen, die mogelijk op kleinere schaal zullen worden gehouden, om het risico op nieuwe infecties te vermijden en de kosten te drukken. Daarnaast zit de angst er bij de sponsors ook goed in voor een definitieve annulering, want eerder werd al duidelijk gemaakt dat de zomer van 2021 de laatste optie is. Een meerderheid onderstreept nog geen definitieve beslissing te hebben genomen, ook al omdat de heronderhandeling van de contracten met de organisatoren nog niet gestart is. Het uitstel van de Spelen zou naar schatting miljarden kosten, op een budget van ongeveer elf miljard euro. Drie miljard euro daarvan zou van Japanse bedrijven moeten komen, die zo allemaal hun naam met de Spelen mogen verbinden. Daarnaast zijn er nog heel wat internationale partners van het IOC, zoals Toyota, Panasonic en Bridgestone. (Belga)