"Panini is de oudste partner van de Pro League", bevestigde Pierre François, CEO van de Pro League. "Onze samenwerking dateert als sinds de oprichting van de Pro League." In het album van 2017 wordt elk team voorgesteld op een dubbele pagina, met foto's van het embleem van de clubs, achttien spelers en verschillende weetjes over de clubs zoals het ontstaansjaar, het budget en hun aanwezigheid op sociale media. Het album wordt al decennia lang begin december gelanceerd op een moment dat de Jupiler Pro League al enkele maanden bezig is en er in januari opnieuw een transferperiode wacht. "Toch willen we hier niet van afwijken", legde Thierry de Latre du Bosqueau, CEO van Panini België uit. "Historisch gezien werden onze albums gelanceerd in de Sinterklaas-periode. We zouden het album eventueel twee weken eerder kunnen lanceren, maar niet veel eerder. In eerste instantie moeten we wachten tot alle clubs hun officiële foto's hebben gemaakt en vervolgens brengen wij nog veranderingen aan in functie van de actualiteit, zoals een trainerswissel bijvoorbeeld. Het album was eind oktober klaar en werd dan naar ons moederland, Italië, gestuurd om te drukken." Ongeveer 400.000 exemplaren werden dit weekend verdeeld onder de partners van Panini België. Het album (2 euro) en de verschillende pakjes (70 cent) zijn te koop in boekhandels, warenhuizen en speelgoedwinkels. (Belga)

"Panini is de oudste partner van de Pro League", bevestigde Pierre François, CEO van de Pro League. "Onze samenwerking dateert als sinds de oprichting van de Pro League." In het album van 2017 wordt elk team voorgesteld op een dubbele pagina, met foto's van het embleem van de clubs, achttien spelers en verschillende weetjes over de clubs zoals het ontstaansjaar, het budget en hun aanwezigheid op sociale media. Het album wordt al decennia lang begin december gelanceerd op een moment dat de Jupiler Pro League al enkele maanden bezig is en er in januari opnieuw een transferperiode wacht. "Toch willen we hier niet van afwijken", legde Thierry de Latre du Bosqueau, CEO van Panini België uit. "Historisch gezien werden onze albums gelanceerd in de Sinterklaas-periode. We zouden het album eventueel twee weken eerder kunnen lanceren, maar niet veel eerder. In eerste instantie moeten we wachten tot alle clubs hun officiële foto's hebben gemaakt en vervolgens brengen wij nog veranderingen aan in functie van de actualiteit, zoals een trainerswissel bijvoorbeeld. Het album was eind oktober klaar en werd dan naar ons moederland, Italië, gestuurd om te drukken." Ongeveer 400.000 exemplaren werden dit weekend verdeeld onder de partners van Panini België. Het album (2 euro) en de verschillende pakjes (70 cent) zijn te koop in boekhandels, warenhuizen en speelgoedwinkels. (Belga)