Je hoort niet vaak een rijder na afloop van een klassementsrit bekennen dat hij schrik heeft in de wagen. Neuville vertelde het vrijdagochtend tot twee keer toe. "Ik had zoveel last van spinnende wielen, had totaal geen vertrouwen in de remmen en voelde me in de wagen helemaal niet comfortabel. Gelukkig hebben we snel kunnen reageren en zijn we erin geslaagd om de afstelling beetje bij beetje te verbeteren. Vanavond kan ik zeggen dat het een degelijke dag was, zonder al te grote problemen. We sluiten de tweede wedstrijddag af met een tweede tijd en dat is goed." In aanloop van deze wedstrijd heeft Hyundai enorm veel getest op sneeuw, maar die is er niet. De 90e editie van de Monte-Carlo is een van de droogste in jaren. "Het is uitzonderlijk dat zo'n omstandigheden zich hier voordoen. De Monte-Carlo van dit jaar is gewoon een asfaltrally met heel veel grip. Op zaterdag ligt er een beetje sneeuw in Sisteron, maar voor het overige ligt het parcours er ook morgen kurkdroog bij. Ik hoop gespaard te blijven van grote problemen, zodat we deze wagen verder kunnen ontdekken. Het doel blijft om zo veel mogelijk kilometers uit deze rally te halen en te begrijpen op welke gebieden we moeten verbeteren. Ik denk dat we aan de limiet zitten van wat we dit weekend kunnen doen. We moeten vechten met wat we hebben, en we zullen voor morgen wat verschillende dingen proberen op de geometrie om meer ervaring op te doen." (Belga)

Je hoort niet vaak een rijder na afloop van een klassementsrit bekennen dat hij schrik heeft in de wagen. Neuville vertelde het vrijdagochtend tot twee keer toe. "Ik had zoveel last van spinnende wielen, had totaal geen vertrouwen in de remmen en voelde me in de wagen helemaal niet comfortabel. Gelukkig hebben we snel kunnen reageren en zijn we erin geslaagd om de afstelling beetje bij beetje te verbeteren. Vanavond kan ik zeggen dat het een degelijke dag was, zonder al te grote problemen. We sluiten de tweede wedstrijddag af met een tweede tijd en dat is goed." In aanloop van deze wedstrijd heeft Hyundai enorm veel getest op sneeuw, maar die is er niet. De 90e editie van de Monte-Carlo is een van de droogste in jaren. "Het is uitzonderlijk dat zo'n omstandigheden zich hier voordoen. De Monte-Carlo van dit jaar is gewoon een asfaltrally met heel veel grip. Op zaterdag ligt er een beetje sneeuw in Sisteron, maar voor het overige ligt het parcours er ook morgen kurkdroog bij. Ik hoop gespaard te blijven van grote problemen, zodat we deze wagen verder kunnen ontdekken. Het doel blijft om zo veel mogelijk kilometers uit deze rally te halen en te begrijpen op welke gebieden we moeten verbeteren. Ik denk dat we aan de limiet zitten van wat we dit weekend kunnen doen. We moeten vechten met wat we hebben, en we zullen voor morgen wat verschillende dingen proberen op de geometrie om meer ervaring op te doen." (Belga)