Tijdens het kerstvoetbal volgende week (speeldag 19) dragen alle voetballers in 1A een speciaal shirt, met daarop het logo van Younited Belgium, de sociale partner van de Pro League. In 1B gebeurt een gelijkaardige actie, maar de spelers zullen het speciale shirt komend weekend al dragen. Na het laatste fluitsignaal worden de shirts gesigneerd, opgehaald en (ongewassen, maar gedesinfecteerd) geveild voor het goede doel. Deze gesigneerde truitjes worden nadien online te koop aangeboden via het veilingplatform MatchWornShirts. Behalve de shirts zijn er opnieuw enkele specials te veil, zoals onder meer een dag achter de schermen bij een voetbalcommentator, "een inspirerend gesprek met succescoach Roberto Martinez" of gesigneerde shirts van Borussia Dortmund en Wolfsburg. Op de shirts van de 1B Pro League kan geboden worden vanaf vrijdag 18 december om 15u00 en op de shirts van de Jupiler Pro League vanaf zondag 20 december om 15u00. De veiling voor de shirts van de spelers uit de 1B Pro League loopt tot 27 december (21u00). Op alle andere items kan geboden worden tot 30 december (21u00). Vorig jaar rondde de Pro League met zijn kerstactie voor het tweede jaar op rij de kaap van 100.000 euro. Met een opbrengst van 140.000 euro euro werd in 2019 het record van een jaar eerder verbroken, toen de Pro League 106.400 inzamelde voor de sociale partner. Younited Belgium gebruikt dat geld om een sociaal-sportieve voetbalcompetitie voor mensen die kampen met dak- of thuisloosheid te organiseren. Er zijn 28 Younited-teams. Elk team is een samenwerking tussen een voetbalclub en sociale organisaties zoals straathoekwerk, inloop- of ontmoetingshuizen, buurtsport, crisis- en opvangcentra. (Belga)

Tijdens het kerstvoetbal volgende week (speeldag 19) dragen alle voetballers in 1A een speciaal shirt, met daarop het logo van Younited Belgium, de sociale partner van de Pro League. In 1B gebeurt een gelijkaardige actie, maar de spelers zullen het speciale shirt komend weekend al dragen. Na het laatste fluitsignaal worden de shirts gesigneerd, opgehaald en (ongewassen, maar gedesinfecteerd) geveild voor het goede doel. Deze gesigneerde truitjes worden nadien online te koop aangeboden via het veilingplatform MatchWornShirts. Behalve de shirts zijn er opnieuw enkele specials te veil, zoals onder meer een dag achter de schermen bij een voetbalcommentator, "een inspirerend gesprek met succescoach Roberto Martinez" of gesigneerde shirts van Borussia Dortmund en Wolfsburg. Op de shirts van de 1B Pro League kan geboden worden vanaf vrijdag 18 december om 15u00 en op de shirts van de Jupiler Pro League vanaf zondag 20 december om 15u00. De veiling voor de shirts van de spelers uit de 1B Pro League loopt tot 27 december (21u00). Op alle andere items kan geboden worden tot 30 december (21u00). Vorig jaar rondde de Pro League met zijn kerstactie voor het tweede jaar op rij de kaap van 100.000 euro. Met een opbrengst van 140.000 euro euro werd in 2019 het record van een jaar eerder verbroken, toen de Pro League 106.400 inzamelde voor de sociale partner. Younited Belgium gebruikt dat geld om een sociaal-sportieve voetbalcompetitie voor mensen die kampen met dak- of thuisloosheid te organiseren. Er zijn 28 Younited-teams. Elk team is een samenwerking tussen een voetbalclub en sociale organisaties zoals straathoekwerk, inloop- of ontmoetingshuizen, buurtsport, crisis- en opvangcentra. (Belga)