Met behulp van Mediascore, een wetenschappelijk meetinstrument voor media-impact, konden de analisten van The Cube de aanwezigheid van het BOIC in de pers voor, tijdens en na de Olympische Spelen nagaan. Ze stelden vast dat van de hoofdartikels die over de Spelen gepubliceerd werden, 19 procent betrekking had op het BOIC. In 90 procent was de impact neutraal. In zes procent van de artikels was er een negatieve impact. Het gaat hierbij om artikels omtrent de selectieprocedure van de atleten, het naar huis sturen van enkele atleten en de balans na afloop van de Spelen. De positieve impact bedroeg vier procent. Vooral het Belgium House, het fietsevenement rond Eddy Merckx en het vertrek van de atleten kwamen positief in de media. In vergelijking met andere studies die het bedrijf reeds uitvoerde, is de analyse van de mediavisibiliteit van het BOIC positief. "Het uitgebreide rapport gaf ons een duidelijk beeld over de impact van onze communicatie in de Belgische media. Zo weten we waar we in de toekomst moeten bijsturen. Vooral onze communicatie omtrent de selectiecriteria kan beter", besloot Rampaer. (VIRGINIE LEFOUR)

Met behulp van Mediascore, een wetenschappelijk meetinstrument voor media-impact, konden de analisten van The Cube de aanwezigheid van het BOIC in de pers voor, tijdens en na de Olympische Spelen nagaan. Ze stelden vast dat van de hoofdartikels die over de Spelen gepubliceerd werden, 19 procent betrekking had op het BOIC. In 90 procent was de impact neutraal. In zes procent van de artikels was er een negatieve impact. Het gaat hierbij om artikels omtrent de selectieprocedure van de atleten, het naar huis sturen van enkele atleten en de balans na afloop van de Spelen. De positieve impact bedroeg vier procent. Vooral het Belgium House, het fietsevenement rond Eddy Merckx en het vertrek van de atleten kwamen positief in de media. In vergelijking met andere studies die het bedrijf reeds uitvoerde, is de analyse van de mediavisibiliteit van het BOIC positief. "Het uitgebreide rapport gaf ons een duidelijk beeld over de impact van onze communicatie in de Belgische media. Zo weten we waar we in de toekomst moeten bijsturen. Vooral onze communicatie omtrent de selectiecriteria kan beter", besloot Rampaer. (VIRGINIE LEFOUR)