Tom Colsoul navigeerde de Nederlander Gerard De Rooy (IVECO) naar een zevende plaats op 4:06 en dat was goed genoeg om de leidersplaats te behouden. Karginov is op 29:05 tweede. "Deze supersnelle rit leek zo weggeplukt uit de WK-rally van Argentinië", reageerde Damen. "Vorig jaar wonnen we een gelijkaardige rit. Op dit parkoers voelt Pieter zich thuis. Op tijd op het gas, op tijd remmen en netjes sturen. Navigeren was een pretje, want het roadbook was heel nauwkeurig." Eerder deze week kenden Versluis en Damen heel wat pech. In de stand zijn ze dan ook maar 21e. Colsoul finishte zonder voorrruit. "Na 20 kilometer begaf die het door de impact van een gigantische tak. We hebben een tijd verder gereden, maar na 120 kilometer hebben we de ruit eruit getrapt, omdat we bang waren dat ze bij een volgend contact naar binnen zou klappen." "De laatste 30 kilometer vormden het probleem. Vrijdag waren er heel wat toprijders met problemen en die begonnen ons in te halen en gooiden enorme stofwolken op. Dat stof kwam de truck binnen, waardoor we niet meer verder konden. We moesten wachten tot het stof was opgetrokken. Eigenlijk was dit geen rit om wagens en vrachtwagens samen over te sturen." . (Belga)

Tom Colsoul navigeerde de Nederlander Gerard De Rooy (IVECO) naar een zevende plaats op 4:06 en dat was goed genoeg om de leidersplaats te behouden. Karginov is op 29:05 tweede. "Deze supersnelle rit leek zo weggeplukt uit de WK-rally van Argentinië", reageerde Damen. "Vorig jaar wonnen we een gelijkaardige rit. Op dit parkoers voelt Pieter zich thuis. Op tijd op het gas, op tijd remmen en netjes sturen. Navigeren was een pretje, want het roadbook was heel nauwkeurig." Eerder deze week kenden Versluis en Damen heel wat pech. In de stand zijn ze dan ook maar 21e. Colsoul finishte zonder voorrruit. "Na 20 kilometer begaf die het door de impact van een gigantische tak. We hebben een tijd verder gereden, maar na 120 kilometer hebben we de ruit eruit getrapt, omdat we bang waren dat ze bij een volgend contact naar binnen zou klappen." "De laatste 30 kilometer vormden het probleem. Vrijdag waren er heel wat toprijders met problemen en die begonnen ons in te halen en gooiden enorme stofwolken op. Dat stof kwam de truck binnen, waardoor we niet meer verder konden. We moesten wachten tot het stof was opgetrokken. Eigenlijk was dit geen rit om wagens en vrachtwagens samen over te sturen." . (Belga)