Alle thuiswedstrijden van Bayern München zijn ook dit seizoen uitverkocht. Ook voor de uitmatchen vallen er geen kaarten meer te krijgen.

Wat er met Bayern München ook gebeurt, de club blijft tot de verbeelding spreken. Sinds eind juni zijn alle tickets voor de thuiswedstrijden in de Bundesliga de deur uit. Dat betekent telkens weer 75.000 toeschouwers. En ook nu overtrof de vraag het aanbod. Bayern, zo werd al becijferd, zou gemakkelijk een stadion met 100.000 plaatsen kunnen vullen. Ook de kaarten die voor de uitmatchen beschikbaar zijn, werden in een mum van tijd van de hand gedaan.

Nieuw is dat niet. Sinds de voetbaljaargang 2007/08 zijn alle thuismatchen van Bayern München uitverkocht. Alleen vorig seizoen was er een uitschuiver toen er voor de wedstrijd tegen Hertha BSC ‘slechts’ 71.212 mensen de loketten passeerden. Dat had te maken met de afwezigheid van de supporters van de Berlijnse club. De aanhangers van Hertha – dit seizoen op 16 augustus de eerste tegenstander van Bayern – misten toen wel een 2-2-gelijkspel van hun ploeg.

In vergelijking met vorig seizoen dreef de Duitse recordkampioen de prijzen voor het goedkoopste abonnement amper op: van 140 naar 145 euro. Daarmee is Bayern na VfL Wolfsburg (130 euro) de goedkoopste vereniging in de Bundesliga. De meeste clubs behielden de tarieven van vorig seizoen, Mainz 05 bracht de prijs zelfs lichtjes terug: van 181 naar 179 euro. Het meest betaal je bij het gepromoveerde Paderborn: 225 euro. Vorig seizoen was dat in tweede klasse 195 euro. Maar toen Paderborn tijdens het seizoen 2014/15 al eens in de Bundesliga aantrad, werd er nog 255 euro gevraagd.

Opmerkelijk bij Bayern is wel dat de tickets voor vriendschappelijke matchen veel minder gegeerd zijn. Zoals voor de matchen van de Audi Cup die op 30 en 31 juli worden gespeeld. Daarvoor zijn nog tickets te krijgen. De tegenstanders zijn nochtans Real Madrid, Tottenham en Fenerbahçe.

Reageren op dit artikel kan u door een e-mail te sturen naar lezersbrieven@knack.be. Uw reactie wordt dan mogelijk meegenomen in het volgende nummer.

Partner Content