Vooreerst wens ik bij deze mijn expliciete afkeer uit te drukken voor mensen die zichzelf Clubsupporter noemen en er dan niets beter op vinden dan op dit forum 'hun' ploeg de grond in te boren. Een typevoorbeeld hiervan is de brief van de heer Desmet uit Blankenberge :
...

Vooreerst wens ik bij deze mijn expliciete afkeer uit te drukken voor mensen die zichzelf Clubsupporter noemen en er dan niets beter op vinden dan op dit forum 'hun' ploeg de grond in te boren. Een typevoorbeeld hiervan is de brief van de heer Desmet uit Blankenberge : 1) Het begint reeds met de woorden 'zogenaamde volksclub' : meneer Desmet begint een hele litanie ten opzichte van het bestuur van Club en vindt het plots nodig het hele wezen van de club (namelijk het volkse karakter) te linken aan enkele beslissingen van het bestuur. Daarmee beledigt hij niet alleen alle supporters, maar ook alles waar Club reeds 110 jaar voor staat (Cfr. de historische tegenstellingen Club-Cercle, het 'provinciale' Club t.o.v het 'sjieke' Anderlecht).2) Heeft meneer Desmet de moeite genomen om de abonnementsprijzen bij Club eens te vergelijken met die van het overgrote deel van de andere eersteklassers ? Voor een ploeg die altijd de kop van de rangschikking speelt kan men hier nog steeds gewagen van een koopje. 3) Heeft meneer Desmet er al eens aan gedacht dat hij voor die extra 40 euro, niet alleen de 'zogenaamde voordelen' (die trouwens niet zo futiel zijn als meneer Desmet wil doen geloven) betaalt, maar ook voorrang zal krijgen op de voorverkoop van alle Europese wedstrijden ? En geloof me, dit is geen te onderschatten voordeel als je ziet hoeveel 'supporters' Club bij een goede loting plots blijkt te hebben (Cfr. Club-Barcelona).4) Club gaat dit jaar vlotjes naar de 15.000 seizoenskaarten. Dit impliceert opnieuw een stijging ten opzichte van vorig jaar, ondanks alle kritiek in de media en van 'supporters' als uzelf, meneer Desmet. Wat gaat dat worden als we eens kampioen spelen of ver raken in Europa. Bij andere toppers is de rek eruit, simpelweg omdat ze amper nog meer kunnen verkopen dan nu al het geval is. Ik besef terdege dat dit wel een heel optimistische stelling is, maar dat is eens wat anders, nietwaar, meneer Desmet. 5) Met betrekking tot de vip-ruimte, waar meneer Desmet blijkbaar zo graag vertoeft : Is het misschien bij deze 'trouwe supporter' opgekomen dat voor Champions Leaguewedstrijden de hele organisatie in het stadion verplicht (door de Uefa) uitbesteed wordt aan een Zwitsers marketingbureau ? Als het niet mogen betreden van deze ruimte voor u een reden is om niet meer naar Club te komen vanuit het verre Blankenberge, kan u er misschien beter wegblijven. Tot slot : supporters en Clubfans, stel jezelf eens niet de vraag wat de club voor u kan doen, maar wat u kan doen voor de club. Dit hoort, volgens mij, bij het wezen van de échte supporter.Bruno Soetewey, Bornem