Ook commercieel directeur Patrick Lips gaat om de twee, drie dagen kijken naar het nieuwe stadion. "Nu het boven de grond komt, geeft dat een boost aan medewerkers, sponsors en fans." In zijn kantoor aan de Bruiloftstraat staan nog geen verhuisdozen, maar als we volgend jaar deze tijd nog eens een afspraak met hem maken, zal dat in de nieuwe kantoren van het Arteveldestadion zijn. "Alles wijst erop dat wij daar in augustus zullen spelen."
...

Ook commercieel directeur Patrick Lips gaat om de twee, drie dagen kijken naar het nieuwe stadion. "Nu het boven de grond komt, geeft dat een boost aan medewerkers, sponsors en fans." In zijn kantoor aan de Bruiloftstraat staan nog geen verhuisdozen, maar als we volgend jaar deze tijd nog eens een afspraak met hem maken, zal dat in de nieuwe kantoren van het Arteveldestadion zijn. "Alles wijst erop dat wij daar in augustus zullen spelen." Lips wil niet wachten tot de ruwbouw af is om de commerciële ruimtes te verkopen. "Toen we vroeger over dat stadion praatten, bleef iedereen vaag. 'Eerst zien!' Maar nu het boven de grond komt, gaat het snel. Bij de verhuur van de loges hapten twee bedrijven toe omdat ze volgend seizoen absoluut een skybox willen in het nieuwe stadion. Want ze weten: onze huidige partners krijgen de eerste kans. Hier hebben we 17 loges, ginder 20 skyboxen. Geef mij twee maanden en die skyboxen zijn verhuurd. Ik zal nog een straffe uitspraak doen: als iedereen zijn woord houdt, is het businessgedeelte al helemaal vol en zitten we volgend jaar in het nieuwe stadion aan 14.000 abonnees. In Engeland had Brighton er de voorbije jaren 6500, nu in een nieuw stadion 19.000. En het is maar Brighton." "Bedrijven willen van skyboxen ook tijdens de week gebruikmaken, als vergaderruimte met uitzicht op het terrein. Die mensen kunnen dan profiteren van de catering daar. In ons toprestaurant, onze broodjeszaak of ons gewone restaurant met dagschotels. Waar je, zoals ik al vaak gezegd heb, onder meer Gentse stoverij zult kunnen krijgen." Met dat nieuwe stadion wil Gent in de eerste plaats zijn budget omhoog krijgen. "Wie niet ambitieus is, blijft stilstaan en wordt geruisloos voorbijgestoken door clubs die vijf jaar eerder veel lager op de ladder stonden." Gent is zelf een voorbeeld van een club die zo'n sprong maakt. Van de Belgische top vijf maakten zij de afgelopen tien jaar de grootste sprong qua budget. Lips: "We hebben ooit eens laten uitrekenen wat we maximaal uit deze accommodatie konden halen, qua omzet. Men kwam uit op een cijfer van 14 miljoen euro. Maar we zitten nu al aan 16,5 miljoen. Gent heeft zichzelf overstegen. Dat leert dat je met een kleine groep mensen véél kunt bereiken, maar nu worden we wel geconfronteerd met onze limieten." Ook Lips hoopt stilletjes dat er voor de verhuis nog een feestje georganiseerd kan worden. Droomt hij soms stiekem van een eerste landstitel? De commercieel directeur lacht. "Daar droom ik wel van, maar als wij nu al kampioen worden met ons budget en deze infrastructuur, dan halen we de wereldpers. Dat zou een onwaarschijnlijk verhaal zijn."