'Hoeveel aandelen ik precies gekocht heb, daar wil ik liever niet dieper op ingaan, want het gaat om enorme bedragen', vertelde Frank Dierckens in de lente van vorig jaar. Mysterieus, maar later geraakte bekend dat de CEO van Diaz Sunprotection (raamdecoratie en zonnewering) vijf procent van de aandelen van Marc Coucke had overgenomen en in de zoektocht naar investeerders van de nieuwe eigenaar ook nog eens vijf procent van Peter Callant had gekocht. De club benoemde hem, samen met Gino Vanderhaeghen (schrijnwerkersbedrijven Depredomme Interieur, Vanver en Noordzee Interieur) die drie procent van de aandelen in handen had, tot ondervoorzitter.

'We vormen een goed team van selfmade men met het nodige West-Vlaams boerenverstand. Ik was liever voorzitter geworden, maar daar heb ik het geld niet voor', vertelde hij lachend, maar de Tieltse ondernemer was toen al ambitieuzer dan iedereen vermoedde. Toen KV Oostende zich in het seizoen 2015/16 voor play-off 1 had geplaatst en door de verbouwingswerken aan het stadion moest uitwijken naar Roeselare, geraakte hij gecharmeerd door de unieke sfeer bij 'de KVO-familie' en stapte hij mee in het commercieel verhaal van Patrick Orlans.

Na dat seizoen voerde hij met zijn bedrijf enkele werken aan de Versluys Arena uit en werd hij met Diaz Sunprotection sponsor van de club, in zijn derde seizoen aan de kust nam hij vorige week de fakkel over van Callant, die zich opnieuw wil toeleggen op de uitbouw van zijn verzekeringsbedrijf. Een keuze voor continuïteit, benadrukt KV Oostende. Patrick Orlans blijft als CEO de lijnen van de club uitzetten, terwijl CFO Wim Dezutter - deeltijds verbonden aan Callant Verzekeringen & Financieel Advies - ook aan boord blijft en Dierckens de club met de andere directieleden ( Hugo Broos, Tine De Groote en Wim De Meyer) én aandeelhouders naar een nieuw tijdperk moet leiden.

'We hebben de club op de juiste manier gesaneerd en gestructureerd. Alle credits hiervoor aan Peter, die KV Oostende een nieuwe identiteit gaf: jong, Belgisch, hard werken, de club van de volkse fan én van de zakenman', aldus de nieuwe eigenaar, die achttien jaar geleden in een klein atelier zijn eenmanszaak oprichtte en momenteel 103 mensen tewerkstelt.

Dat zakelijk succes - 'mooie resultaten met beperkte middelen halen' - wil hij ook naar de kust transformeren. Want, na het vertrek van Coucke moesten de ambities bijgeschaafd worden. 'Tegen eind dit seizoen moeten we die sanering afgewerkt hebben en opnieuw aan de uitbouw van KV Oostende denken. Daarom zullen we ook een kapitaalsverhoging uitvoeren, zodat deze club toch groeiperspectieven behoudt', beloofde de nieuwe eigenaar. 'We zijn geen Club Brugge of Standard, maar moeten wel hoger mikken dan de voorbije twee seizoenen.'

'Hoeveel aandelen ik precies gekocht heb, daar wil ik liever niet dieper op ingaan, want het gaat om enorme bedragen', vertelde Frank Dierckens in de lente van vorig jaar. Mysterieus, maar later geraakte bekend dat de CEO van Diaz Sunprotection (raamdecoratie en zonnewering) vijf procent van de aandelen van Marc Coucke had overgenomen en in de zoektocht naar investeerders van de nieuwe eigenaar ook nog eens vijf procent van Peter Callant had gekocht. De club benoemde hem, samen met Gino Vanderhaeghen (schrijnwerkersbedrijven Depredomme Interieur, Vanver en Noordzee Interieur) die drie procent van de aandelen in handen had, tot ondervoorzitter. 'We vormen een goed team van selfmade men met het nodige West-Vlaams boerenverstand. Ik was liever voorzitter geworden, maar daar heb ik het geld niet voor', vertelde hij lachend, maar de Tieltse ondernemer was toen al ambitieuzer dan iedereen vermoedde. Toen KV Oostende zich in het seizoen 2015/16 voor play-off 1 had geplaatst en door de verbouwingswerken aan het stadion moest uitwijken naar Roeselare, geraakte hij gecharmeerd door de unieke sfeer bij 'de KVO-familie' en stapte hij mee in het commercieel verhaal van Patrick Orlans. Na dat seizoen voerde hij met zijn bedrijf enkele werken aan de Versluys Arena uit en werd hij met Diaz Sunprotection sponsor van de club, in zijn derde seizoen aan de kust nam hij vorige week de fakkel over van Callant, die zich opnieuw wil toeleggen op de uitbouw van zijn verzekeringsbedrijf. Een keuze voor continuïteit, benadrukt KV Oostende. Patrick Orlans blijft als CEO de lijnen van de club uitzetten, terwijl CFO Wim Dezutter - deeltijds verbonden aan Callant Verzekeringen & Financieel Advies - ook aan boord blijft en Dierckens de club met de andere directieleden ( Hugo Broos, Tine De Groote en Wim De Meyer) én aandeelhouders naar een nieuw tijdperk moet leiden. 'We hebben de club op de juiste manier gesaneerd en gestructureerd. Alle credits hiervoor aan Peter, die KV Oostende een nieuwe identiteit gaf: jong, Belgisch, hard werken, de club van de volkse fan én van de zakenman', aldus de nieuwe eigenaar, die achttien jaar geleden in een klein atelier zijn eenmanszaak oprichtte en momenteel 103 mensen tewerkstelt. Dat zakelijk succes - 'mooie resultaten met beperkte middelen halen' - wil hij ook naar de kust transformeren. Want, na het vertrek van Coucke moesten de ambities bijgeschaafd worden. 'Tegen eind dit seizoen moeten we die sanering afgewerkt hebben en opnieuw aan de uitbouw van KV Oostende denken. Daarom zullen we ook een kapitaalsverhoging uitvoeren, zodat deze club toch groeiperspectieven behoudt', beloofde de nieuwe eigenaar. 'We zijn geen Club Brugge of Standard, maar moeten wel hoger mikken dan de voorbije twee seizoenen.'