Ferrari staat voor passie en geschiedenis en is een van de grootste merken binnen de F1. Hoe ga je met die verantwoordelijkheid om?

"Overwinningen en wereldtitels, daar draait het hier om. Elk uur, elke dag, elke week. Een tweede plaats is voor Ferrari nooit goed genoeg. Dat brengt druk met zich mee, natuurlijk, maar ik moet er hier vooral voor zorgen dat iedereen gefocust en geconcentreerd is en dat we naar het bijna-onmogelijke streven. Ik, en niemand anders, moet het team op koers houden. Ik voel me...

"Overwinningen en wereldtitels, daar draait het hier om. Elk uur, elke dag, elke week. Een tweede plaats is voor Ferrari nooit goed genoeg. Dat brengt druk met zich mee, natuurlijk, maar ik moet er hier vooral voor zorgen dat iedereen gefocust en geconcentreerd is en dat we naar het bijna-onmogelijke streven. Ik, en niemand anders, moet het team op koers houden. Ik voel me het hoofd van de familie. Soms een nette man, soms gemeen." "Als ik plezier wil beleven, dan ga ik op vakantie of naar een feestje. Ik ben trots dat ik hier mag werken. Dit is meer dan zomaar een job." "Toen Vettel op het punt stond om bij ons te tekenen, wilde hij weten of het verhaal van Michael Schumacher - dat wij een grote familie zijn - klopte. Hij voelde het meteen. En toen hij voor het eerst op Maranello was, keek hij rond als een klein kind dat in de kerstperiode voor een speelgoedwinkel staat. Ik ben onder de indruk van zijn werkkracht en enthousiasme. Hij zit hier vaak tot na middernacht om mee te denken over oplossingen en heeft enorm veel bijgedragen tot de betere werksfeer. Een schitterende rijder, die heel precieze feedback aan onze ingenieurs geeft, maar vooral ook een goed mens. Geen sterallures en bijzonder grappig." "Ik wil niet dromen, want dat betekent vooral dat je slaapt. Één man kan niets veranderen. De twee rijders, ik, de ingenieurs en de andere leden van het team zijn kleine stukjes in een grotere puzzel. En het spreekt voor zich dat we opnieuw wereldkampioen willen worden." "Ja, maar als je denkt dat er geen oplossing is, dan moet je stoppen. Wij moeten onze bolide sneller maken en toeslaan wanneer Mercedes een fout maakt. Na een rampjaar heb je drie seizoenen nodig om te herstellen, wij willen het in twee jaar doen en volgend jaar opnieuw voor de wereldtitel meespelen." DOOR MICHAEL WITTERSHAGEN"Een tweede plaats is voor Ferrari nooit goed genoeg."