Drie dagen voor de eerste thuiswedstrijd stelde SV Roeselare nog een nieuwe shirtsponsor voor : Keyware (chipkaarten) engageert zich voor drie jaar en siert voortaan samen met Midera (beschermkledij voor de werkvloer, sponsort Roeselare al jaren) de voorkant van de truitjes. Achteraan prijken nog vier sponsors. Roeselare, zegt commercieel verantwoordelijke Frank Trybou, heeft niet zoals Anderlecht één hoofdsponsor die tien keer meer geeft dan de anderen : "Wij hebben zes grote sponsors, waarvan twee (Ke...

Drie dagen voor de eerste thuiswedstrijd stelde SV Roeselare nog een nieuwe shirtsponsor voor : Keyware (chipkaarten) engageert zich voor drie jaar en siert voortaan samen met Midera (beschermkledij voor de werkvloer, sponsort Roeselare al jaren) de voorkant van de truitjes. Achteraan prijken nog vier sponsors. Roeselare, zegt commercieel verantwoordelijke Frank Trybou, heeft niet zoals Anderlecht één hoofdsponsor die tien keer meer geeft dan de anderen : "Wij hebben zes grote sponsors, waarvan twee (Keyware en Midera) een trapje hoger staan dan de andere vier. Daarom krijgen zij een plaats vooraan op de truitjes. Dat is logisch, wij moeten nog alles bewijzen. Dan kan je geen grote bedragen eisen." Tot vorige week onderhandelde de nieuwkomer in eerste klasse nog met verschillende kandidaten voor een plaats op de shirts. Keyware speelde het snelst op de bal, met de overige gegadigden worden andere formules uitgewerkt. Roeselare werd aangenaam verrast door de belangstelling van sponsors, stelt Trybou vast. "In tweede klasse moesten we zelf op elke deur gaan kloppen, in eerste contacteren bedrijven ons zelf spontaan, omdat ze weten dat ze via de media een grotere return krijgen. Als commerciële dienst is het in eerste klasse makkelijker werken, al hadden we door de late promotie te weinig tijd om de commerciële markt helemaal te verkennen : wij weten pas vanaf 2 juni dat we in eerste zitten en vanaf de tweede week van juli zijn veel bedrijven met vakantie. Bovendien werd de software voor de aanmaak van tickets pas twee weken geleden geleverd, waardoor de commerciële dienst twee weken stil lag : iedereen werd ingeschakeld voor die ticketing. Promoveren we vroeger, dan halen we qua sponsoring nog meer inkomsten." Door de komst van Keyware is Roeselare nu al zeker dat het budget dat na de promotie werd vooropgesteld (van 1,25 miljoen euro in tweede klasse naar 3,25 miljoen euro) rond komt. Op de trainingsjacks prijkt ook het logo van de stad ('Roeselare koopstad'). De stad geeft geen financiële inbreng, zegt Trybou, wél alle logistieke steun voor de uitbouw van de tribune, aanleg van de parking, veiligheidsvoorzieningen. Qua toeschouwersaantallen verwacht Roeselare een viervoud van het aantal bezoekers in tweede. Zaterdag waren al 2700 abonnementen verkocht. Zondag speelde Roeselare zijn eerste wedstrijd in eerste klasse. Er waren 4200 toeschouwers. Trainer Dennis van Wijk zag zijn ploeg met 1-0 winnen. De Fransman Wagneau Eloi (zie verderop in dit nummer p. 39 tot 41) scoorde het eerste doelpunt van SV Roeselare in de hoogste afdeling. (GF)(GF)'In eerst klasse kloppen de sponsors zelf aan.'