Vier maanden na de intrede van het Japanse onlinebedrijf DMM.com in de aandelenstructuur van STVV beginnen de contouren van de samenwerking duidelijk te worden. DMM, wat staat voor Digital Media Mart, kocht in juni twintig procent van de aandelen en mikt op de lange termijn op een vol...

Vier maanden na de intrede van het Japanse onlinebedrijf DMM.com in de aandelenstructuur van STVV beginnen de contouren van de samenwerking duidelijk te worden. DMM, wat staat voor Digital Media Mart, kocht in juni twintig procent van de aandelen en mikt op de lange termijn op een volledige overname van Sint-Truiden. Op voorwaarde dat er tijdens de audit van de club geen lijken uit de kast vallen. In afwachting dat de doorlichting is afgerond, stuurde DMM de voorbije maanden een achttal medewerkers op pad om zich in te werken op Stayen. Masahiro Shimoda, die een verleden heeft bij de Japanse voetbalbond, streek als eerste neer in Limburg en is als T2 bij de beloften de enige die zich met het sportieve bezighoudt. Zeven andere Japanners bestuderen de economische activiteiten van de club. Voor DMM is STVV hoe dan ook een goedkope toegangspoort tot Europa - het zou hen een veelvoud kosten om voet aan de grond te krijgen in Engeland, Frankrijk of Duitsland. Een belangrijke pijler in het DMM-project is de nieuw te bouwen voetbalacademie op het grondgebied van Namen. De Limburgers zijn ervan overtuigd dat ze de voetbalwoestijn tussen Charleroi, Sint-Truiden, Luik en de provincie Luxemburg kunnen inpalmen. De Japanners voelen aan dat investeren in Namen, een stad met een bloeiend universiteitsleven, geen kwaad kan. De streefdatum voor de oplevering van de academie is in de loop van 2020 of ten laatste in 2021.