Trainer Thomas Letsch 26/08/1968 (ger)

? Verraste door in zijn eerste seizoen vierde te worden en met avontuurlijk spel het bekritiseerde Wolga-catenaccio van zijn voorganger Leonid Sloetski te doen vergeten.
...

? Verraste door in zijn eerste seizoen vierde te worden en met avontuurlijk spel het bekritiseerde Wolga-catenaccio van zijn voorganger Leonid Sloetski te doen vergeten. ? Tot zijn komst naar Vitesse was hij een nobele onbekende, maar hij zette zich als trainer snel op de kaart. ? Was assistent van PSV-trainer Roger Schmidt bij RB Salzburg. Zijn manier van spelen vindt dus zijn basis in de Red Bullschool. In Thomas Buitink (PEC Zwolle), Daan Reiziger (Ajax), Toni Domgjoni (FC Zürich, Sui), Julian Von Moos (FC Basel, Sui), Loïs Openda (Club Brugge, Bel), Romaric Yapi (Brighton & Hove Albion, Eng), Jacob Rasmussen (AC Fiorentina, Ita), Nikolai Baden Frederiksen (Juventus, Ita), Markus Schubert (Schalke 04, Ger), Yann Gboho (Stade Rennes, Fra). OUT Armando Broja (Chelsea, Eng), Thomas Bruns, Remko Pasveer (Ajax), Idrissa Touré (Juventus, Ita), Bilal Bayazit, Noah Ohio (RB Leipzig, Ger). Loïs Openda heeft de smaak te pakken bij Vitesse, waaraan hij vorig jaar al werd uitgeleend door Club Brugge om ervaring op te doen. Beide partijen hebben die overeenkomst nu met een jaar verlengd. 'De club voelt als een familie voor mij', reageerde de speler zelf op de website van de Arnhemmers. Na een succesvol eerste seizoen werd hij naar eigen zeggen een completere spits in de Gelredome. De Luikenaar verlengde, vooraleer hij voor een nieuwe verhuurperiode naar Arnhem verhuisde, zijn contract bij Club tot 2024. In dit blad sprak hij eerder al eens over zijn kwaliteiten. 'Ik ben altijd al gefocust geweest op scoren, op mijn snelheid en op mijn lef om mij te tonen.' Zijn voorbeeld was Didier Drogba. 'Mijn mama trok destijds veel geld uit om mij een officieel shirt van Chelsea met zijn rugnummer cadeau te doen. Nog altijd kijk ik soms naar video's van hem. Het gemak waarmee hij doelpunten maakt, geeft mij een boost. Dan zeg ik: ik kan dat ook, waarom niet?'