In Finland bewees Thierry Neuville (25) dat hij uit het allerbeste rallyhout gesneden is. Op het razendsnelle parcours, lang hét speelterrein van de Scandinavische piloten, legde hij WK-leider Sébastien Ogier het vuur aan de schenen en eindigde hij dit seizoen al voor de vierde keer op het podium.

Neuville is uitstekend op dreef om zijn eerste overwinning achter zijn naam te schrijven. Patrick Snijers (55), piloot bij Logi-technic Racing Team: " Ik zie hem wel triomferen tijdens een asfaltrally, zoals aanstaande race in Duitsland (23 tot 25 augustus). De rally van Frankrijk in oktober is een andere mogelijkheid. In Finland heeft hij bewezen dat hij ook op gravel top kan zijn. Na de eerste dag stond hij zelfs aan de leiding. Met een à twee jaar extra ervaring kan hij overal winnen. Alleen heeft hij een moeilijke klant aan de Volkswagen van de Fransman Ogier."

Overstap

Na een leerseizoen bij Citroën maakte onze landgenoot voor de start van het nieuwe seizoen de overstap naar het M-Sport World Rally Team van Ford. Neuville paste zich snel aan zijn nieuwe auto en omgeving aan. Is zijn overstap de sleutel tot succes?

"Om te presteren moet je allereerst talent hebben. Dat Thierry begiftigd is, daar bestaat geen twijfel over. Bij Ford krijgt hij een uitstekende begeleiding en hij zet zich echt in voor zijn sport. De belangrijkste verandering ten opzichte van vorig jaar is het notasysteem." aldus Snijers in Sport/Voetbalmagazine.

Als rallyrijder is men helemaal afhankelijk van de copiloot. Die zorgt voor een gedetailleerde beschrijving van de route via de zogenaamde pacenotes. Hoe beter het systeem is afgestemd op de piloot, hoe sneller en efficiënter hij die gegevens kan assimileren. "Vorig jaar maakte Neuville nog te veel fouten, maar met dit nieuw notasysteem rijdt hij veel correcter. Het lijkt precies op maat gemaakt. De verstandhouding met zijn copiloot verloopt ook uitstekend. Ik zie in hem wel een potentiële wereldkampioen." (JaS)

In Finland bewees Thierry Neuville (25) dat hij uit het allerbeste rallyhout gesneden is. Op het razendsnelle parcours, lang hét speelterrein van de Scandinavische piloten, legde hij WK-leider Sébastien Ogier het vuur aan de schenen en eindigde hij dit seizoen al voor de vierde keer op het podium. Neuville is uitstekend op dreef om zijn eerste overwinning achter zijn naam te schrijven. Patrick Snijers (55), piloot bij Logi-technic Racing Team: " Ik zie hem wel triomferen tijdens een asfaltrally, zoals aanstaande race in Duitsland (23 tot 25 augustus). De rally van Frankrijk in oktober is een andere mogelijkheid. In Finland heeft hij bewezen dat hij ook op gravel top kan zijn. Na de eerste dag stond hij zelfs aan de leiding. Met een à twee jaar extra ervaring kan hij overal winnen. Alleen heeft hij een moeilijke klant aan de Volkswagen van de Fransman Ogier."OverstapNa een leerseizoen bij Citroën maakte onze landgenoot voor de start van het nieuwe seizoen de overstap naar het M-Sport World Rally Team van Ford. Neuville paste zich snel aan zijn nieuwe auto en omgeving aan. Is zijn overstap de sleutel tot succes? "Om te presteren moet je allereerst talent hebben. Dat Thierry begiftigd is, daar bestaat geen twijfel over. Bij Ford krijgt hij een uitstekende begeleiding en hij zet zich echt in voor zijn sport. De belangrijkste verandering ten opzichte van vorig jaar is het notasysteem." aldus Snijers in Sport/Voetbalmagazine. Als rallyrijder is men helemaal afhankelijk van de copiloot. Die zorgt voor een gedetailleerde beschrijving van de route via de zogenaamde pacenotes. Hoe beter het systeem is afgestemd op de piloot, hoe sneller en efficiënter hij die gegevens kan assimileren. "Vorig jaar maakte Neuville nog te veel fouten, maar met dit nieuw notasysteem rijdt hij veel correcter. Het lijkt precies op maat gemaakt. De verstandhouding met zijn copiloot verloopt ook uitstekend. Ik zie in hem wel een potentiële wereldkampioen." (JaS)