In een accidentrijke grand prix op het circuit van Hockenheim trok onze noorderbuur Max Verstappen na 64 rondes aan het langste eind. Mooie open lucht wisselde zich af met regen- en zelfs stortbuien, waardoor veel rijders in de fout gingen. Zo reed Valtteri Bottas de bandenmuur in na een stuurfout op dezelfde plaats waar zijn ploegmaat en voorlopige leider Lewis Hamilton een crash net kon vermijden. De tweede plaats was voor Sebastian Vettel die opstoomde vanaf een kansloze twintigste plaats.

1.88(!)

Maar er zat dus meer in dan enkel een tweede overwinning van het seizoen voor de 21-jarige Verstappen. De weersomstandigheden zorgden voor talrijke bezoekjes aan de pitlane van de rijders. Bij Red Bull waren ze daar duidelijk zwaar op afgetraind. In amper 1.88 seconden kon de staff de vier banden van de jongste F1-coureur ooit inruilen voor nieuwe. De beelden vind je hieronder:

Bij Lewis Hamilton daarentegen verliep het heel stroef. De GP van Duitsland betekende nochtans een mooi 125-jarig jubileum voor zijn team Mercedes, maar veel viel er tijdens de race niet te vieren met Bottas die niet finishte en Hamilton die buiten de punten eindigde.

Al kan de Brit sinds de race misschien ook zijn naam naast een nieuw record zetten. Namelijk die voor traagste pitstop ooit. Door een stuurfoutje net voor de inrit, koos de viervoudige wereldkampioen ervoor om alsnog zijn racewagen te laten behandelen, geheel onverwacht voor de Mercedes-werknemers die in allerijl zich probeerden klaar te zetten voor de komst van hun kampioen. Haast en spoed is zelden goed zeggen ze dan ... Bekijk ook hiervan de beelden: