"Ik heb een grote fout gemaakt door alsnog te starten. Ik had gewoon moeten blijven staan", stelde Nys. "Ik zakte weg tot halverwege het peloton en reed enkele ronden geërgerd en gefrustreerd rond. Het kostte me de aansluiting bij Niels en Kevin. Ik kon hun tempo zeker aan, want ik heb vervolgens heel lang op een twintigtal seconden gehangen." "Nee, ik zal geen verhaal halen", aldus Nys. "De mensen van de UCI vonden de start oké, dan leg ik me daar maar bij neer. Mijn achterstand is groot, maar ik heb al eerder gezegd dat ik dit seizoen alles wedstrijd per wedstrijd bekijk, zonder me druk te maken om klassementen." "Ik dacht dat Vantornout alleen zichzelf in de problemen bracht en ik had geen oog voor Nys en de anderen", begreep juryvoorzitter Guy Dobbelaere het protest van Nys. "De tijd tussen het rode en het groene licht was bovendien te lang, zo'n zeven seconden. Dat zorgt voor nervositeit bij de renners en moet in de toekomst veranderen naar hooguit vier seconden." (DAVID STOCKMAN)

"Ik heb een grote fout gemaakt door alsnog te starten. Ik had gewoon moeten blijven staan", stelde Nys. "Ik zakte weg tot halverwege het peloton en reed enkele ronden geërgerd en gefrustreerd rond. Het kostte me de aansluiting bij Niels en Kevin. Ik kon hun tempo zeker aan, want ik heb vervolgens heel lang op een twintigtal seconden gehangen." "Nee, ik zal geen verhaal halen", aldus Nys. "De mensen van de UCI vonden de start oké, dan leg ik me daar maar bij neer. Mijn achterstand is groot, maar ik heb al eerder gezegd dat ik dit seizoen alles wedstrijd per wedstrijd bekijk, zonder me druk te maken om klassementen." "Ik dacht dat Vantornout alleen zichzelf in de problemen bracht en ik had geen oog voor Nys en de anderen", begreep juryvoorzitter Guy Dobbelaere het protest van Nys. "De tijd tussen het rode en het groene licht was bovendien te lang, zo'n zeven seconden. Dat zorgt voor nervositeit bij de renners en moet in de toekomst veranderen naar hooguit vier seconden." (DAVID STOCKMAN)