Met de naamsverandering wou Sharapova haar snoepmerk "Sugarpova" promoten. Ook zou ze het logo van het snoepgoed, twee kussende lippen, op haar wedstrijdkledij dragen gedurende het Amerikaanse grandslamtoernooi dat ze in 2006 won. Of dat wel doorgaat, is niet duidelijk. "De naamswijziging was een goed idee, maat het gaf te veel rompslomp", verklaarde Sharapova's manager Max Eisenbud. "Sharapova heeft wel een groene kaart, maar men zou opnieuw haar achtergrond gaan onderzoeken, ze moest vingerafdrukken laten nemen, voor de rechtbank komen... Een heel gedoe. We wilden 'Sugarpova' op een leuke originele manier promoten. 'Sugarpova' gaat immers over plezier maken en dus willen we geen saaie reclame. We vinden wel iets anders." Sharapova zou niet de eerste sporter geweest zijn die om publicitaire redenen van naam verandert. In 2005 ging snookericoon Jimmy White een tijdje als Jimmy Brown door het leven. Hij werd daarvoor rijkelijk beloond door de producenten van het Britse sausje HP brown sauce. . (Belga)

Met de naamsverandering wou Sharapova haar snoepmerk "Sugarpova" promoten. Ook zou ze het logo van het snoepgoed, twee kussende lippen, op haar wedstrijdkledij dragen gedurende het Amerikaanse grandslamtoernooi dat ze in 2006 won. Of dat wel doorgaat, is niet duidelijk. "De naamswijziging was een goed idee, maat het gaf te veel rompslomp", verklaarde Sharapova's manager Max Eisenbud. "Sharapova heeft wel een groene kaart, maar men zou opnieuw haar achtergrond gaan onderzoeken, ze moest vingerafdrukken laten nemen, voor de rechtbank komen... Een heel gedoe. We wilden 'Sugarpova' op een leuke originele manier promoten. 'Sugarpova' gaat immers over plezier maken en dus willen we geen saaie reclame. We vinden wel iets anders." Sharapova zou niet de eerste sporter geweest zijn die om publicitaire redenen van naam verandert. In 2005 ging snookericoon Jimmy White een tijdje als Jimmy Brown door het leven. Hij werd daarvoor rijkelijk beloond door de producenten van het Britse sausje HP brown sauce. . (Belga)