AB InBev doet ernstige inspanningen om de naam Jupiler in Nederland in te burgeren. Jupiler is al sponsor van de Eerste Divisie (tweede klasse) en schaart zich ook achter Oranje. Met een geweldig leuke slogan. 'Hup Holland Hup' wordt 'Jup Holland Jup' bij de bierbrouwer.

In de buurt van de Zuid-Afrikaanse stadions en fanparken mag echter alleen Budweiser verkocht worden.

Hoewel, volgens de Zuid-Afrikaanse krant The Cape Argus zal de bezoeker ook een lokaal biertje kunnen drinken. Het schuimend vocht zal wel uit een anoniem blikje komen.

Budweiser wordt uit Amerika geïmporteerd en er ontstond gerede twijfel of de brouwer voldoende bier kon laten aanrukken voor de dorstige fans.

Budweiser gaf de FIFA daarom de toelating om een plaatselijke brouwer in te schakelen. Op voorwaarde dat de blikjes geen naamsvermelding zouden krijgen.

SA Breweries bevestigde aan The Cape Argus dat haar huismerken Castle en Castle Light zouden verkocht worden in de fanparken - niet in de stadions - en dat de blikjes alleen de woorden 'Lager' (Engels voor pils) en 'Lager Light' zouden dragen.

SA Breweries mag ook geen promotie maken voor zijn merken in de buurt van WK-stadions of fanparken.

De Zuid-Afrikaanse brouwer verwacht tussen 40.000 en 50.000 hectoliter bier te verkopen aan WK-bezoekers. Dat komt overeen met 150 miljoen blikjes.

(François Colin)

AB InBev doet ernstige inspanningen om de naam Jupiler in Nederland in te burgeren. Jupiler is al sponsor van de Eerste Divisie (tweede klasse) en schaart zich ook achter Oranje. Met een geweldig leuke slogan. 'Hup Holland Hup' wordt 'Jup Holland Jup' bij de bierbrouwer. In de buurt van de Zuid-Afrikaanse stadions en fanparken mag echter alleen Budweiser verkocht worden. Hoewel, volgens de Zuid-Afrikaanse krant The Cape Argus zal de bezoeker ook een lokaal biertje kunnen drinken. Het schuimend vocht zal wel uit een anoniem blikje komen. Budweiser wordt uit Amerika geïmporteerd en er ontstond gerede twijfel of de brouwer voldoende bier kon laten aanrukken voor de dorstige fans. Budweiser gaf de FIFA daarom de toelating om een plaatselijke brouwer in te schakelen. Op voorwaarde dat de blikjes geen naamsvermelding zouden krijgen. SA Breweries bevestigde aan The Cape Argus dat haar huismerken Castle en Castle Light zouden verkocht worden in de fanparken - niet in de stadions - en dat de blikjes alleen de woorden 'Lager' (Engels voor pils) en 'Lager Light' zouden dragen. SA Breweries mag ook geen promotie maken voor zijn merken in de buurt van WK-stadions of fanparken. De Zuid-Afrikaanse brouwer verwacht tussen 40.000 en 50.000 hectoliter bier te verkopen aan WK-bezoekers. Dat komt overeen met 150 miljoen blikjes. (François Colin)