Na herhaalde parlementaire vragen aan voogdijminister Didier Reynders (MR) over de sponsoring door de Nationale Loterij van voetbalploeg Standard Luik, krijgen de shirts wellicht een andere sponsor.

Een paar weken voor de aftrap van het nieuwe voetbalseizoen, zijn de onderhandelingen over de shirtsponsoring van voetbalploeg Standard naar verluidt zo goed als rond.

Een jaar lang prijkte het logo van e-Lotto, het paradepaardje van de Nationale Loterij, op de truitjes van de Luikse spelers. Didier Reynders (MR), de voogdijminister van de Nationale Loterij en verwoed fan van de Luikse ploeg, kreeg over dit voorrecht aan Standard meermaals kritiek.

In het parlement werd hij daarover verschillende keren over aan de tand gevoeld: geen enkele andere eersteklasseploeg kreeg immers de kans zich voor de sponsoring kandidaat te stellen.

Voornamelijk Theo Francken en Minneke De Ridder, beiden parlementsleden voor N-VA, legden de minister meermaals het vuur aan de schenen.

'De sponsoring en de boarding met e-Lotto waren een groot succes', verdedigde Reynders zich vorige week nog tijdens de commissie Financiën van 28 juni. 'Een extern mediabureau schatte de waarde ervan op 1,5 miljoen, een veelvoud van het betaalde sponsorbedrag, zelfs wanneer de subsidie aan de jeugdopleiding wordt meegeteld', aldus de minister.

'Een groot succes', en toch zou het contract volgens verschillende bronnen in het voetbalmilieu wellicht niet worden voortgezet. 'Er wordt met andere potentiële partners onderhandeld', zo klinkt het.

'De Nationale Loterij werkt naar verluidt immers 'aan een verruiming van haar strategie inzake voetbalsponsoring naar een aantal eersteklasseclubs met een brede lokale verankering en een professionele jeugdwerking,' zo legde Reynders nog uit in de Kamercommissie.

De Nationale Loterij hield zich aan de vlakte over de shirtsponsoring. 'De deal gold voor één jaar en is nu afgelopen. Verder is er nog niets beslist, maar als ons logo niet meer op de shirts staat, kijken we uit naar andere sponsoring bij Standard.'

Naar wie de deal dan wel gaat, is niet bekend. De namen van Vodafone en Generali circuleren.

Pierre François, algemeen directeur van FC Standard de Liège, weigerde elke commentaar. Hij zal pas communiceren op 20 juli.

(IVD)

Na herhaalde parlementaire vragen aan voogdijminister Didier Reynders (MR) over de sponsoring door de Nationale Loterij van voetbalploeg Standard Luik, krijgen de shirts wellicht een andere sponsor. Een paar weken voor de aftrap van het nieuwe voetbalseizoen, zijn de onderhandelingen over de shirtsponsoring van voetbalploeg Standard naar verluidt zo goed als rond. Een jaar lang prijkte het logo van e-Lotto, het paradepaardje van de Nationale Loterij, op de truitjes van de Luikse spelers. Didier Reynders (MR), de voogdijminister van de Nationale Loterij en verwoed fan van de Luikse ploeg, kreeg over dit voorrecht aan Standard meermaals kritiek. In het parlement werd hij daarover verschillende keren over aan de tand gevoeld: geen enkele andere eersteklasseploeg kreeg immers de kans zich voor de sponsoring kandidaat te stellen. Voornamelijk Theo Francken en Minneke De Ridder, beiden parlementsleden voor N-VA, legden de minister meermaals het vuur aan de schenen. 'De sponsoring en de boarding met e-Lotto waren een groot succes', verdedigde Reynders zich vorige week nog tijdens de commissie Financiën van 28 juni. 'Een extern mediabureau schatte de waarde ervan op 1,5 miljoen, een veelvoud van het betaalde sponsorbedrag, zelfs wanneer de subsidie aan de jeugdopleiding wordt meegeteld', aldus de minister. 'Een groot succes', en toch zou het contract volgens verschillende bronnen in het voetbalmilieu wellicht niet worden voortgezet. 'Er wordt met andere potentiële partners onderhandeld', zo klinkt het. 'De Nationale Loterij werkt naar verluidt immers 'aan een verruiming van haar strategie inzake voetbalsponsoring naar een aantal eersteklasseclubs met een brede lokale verankering en een professionele jeugdwerking,' zo legde Reynders nog uit in de Kamercommissie. De Nationale Loterij hield zich aan de vlakte over de shirtsponsoring. 'De deal gold voor één jaar en is nu afgelopen. Verder is er nog niets beslist, maar als ons logo niet meer op de shirts staat, kijken we uit naar andere sponsoring bij Standard.' Naar wie de deal dan wel gaat, is niet bekend. De namen van Vodafone en Generali circuleren. Pierre François, algemeen directeur van FC Standard de Liège, weigerde elke commentaar. Hij zal pas communiceren op 20 juli. (IVD)