Vorig seizoen had Gent in het Ottenstadion 8700 abonnees. Maandag stond de teller qua seizoenkaarten op 11.050 exemplaren, tot grote tevredenheid van commercieel directeur Patrick Lips.

"Het gevoel is zeer goed, zowel qua gewone supporters als qua businessgedeelte. Heel wat nieuwe mensen vinden de weg. Het valt ons op dat het vooral om een vrij jong publiek gaat, want de populairste plaatsen zijn die in de spionkop, achter het doel. Ook aan de andere kant, in de familie- en jeugdtribune, mogen we niet klagen", zegt hij aan Sport/Voetbalmagazine.

Momenteel heeft Gent nog maar twee skyboxen, waarvan één al met optie, en twee office boxen ter beschikking, stelt Lips tevreden vast.

"Ik ga ervan uit dat die voor de eerste thuiswedstrijd, op 3 augustus tegen YR KV Mechelen, aan de man worden gebracht. In de business seats zitten we nu al met een bezetting van 75 procent, terwijl de aanvragen blijven binnenkomen. Wij merken ook veel belangstelling van buiten de Gentse regio: Brabant, West-Vlaanderen en, in mindere mate, Antwerpen."

Gentse feesten

Veel ongeruste vragen ontvangt Lips niet meer, nu de werken aan het stadion vlot opschieten. "Mensen zijn, als ze met de wagen passeren langs de E40 of E17, al onder de indruk, maar pas bij de opening op 17 juli, bij de galawedstrijd tegen het Duitse VfB Stuttgart, zullen ze echt overweldigd zijn."

Alle abonnees mogen die dag gratis binnen. Pas op 10 juli start de vrije verkoop van tickets. Lips: "Er waait hier duidelijk een nieuwe wind, we worden een totaal andere club: duidelijk groter, met een ruimere achterban. De heel voorzichtige cijfers die we vooropstelden, haalden we al. Wat er bijkomt, is mooi meegenomen. We zijn bijzonder blij met de positieve respons. Mogelijk komt er nog een extra boost in augustus of september na een eerste kijkje in het stadion of de voorstelling van de spelerskern tijdens de Gentse Feesten."

Vorig seizoen had Gent in het Ottenstadion 8700 abonnees. Maandag stond de teller qua seizoenkaarten op 11.050 exemplaren, tot grote tevredenheid van commercieel directeur Patrick Lips. "Het gevoel is zeer goed, zowel qua gewone supporters als qua businessgedeelte. Heel wat nieuwe mensen vinden de weg. Het valt ons op dat het vooral om een vrij jong publiek gaat, want de populairste plaatsen zijn die in de spionkop, achter het doel. Ook aan de andere kant, in de familie- en jeugdtribune, mogen we niet klagen", zegt hij aan Sport/Voetbalmagazine.Momenteel heeft Gent nog maar twee skyboxen, waarvan één al met optie, en twee office boxen ter beschikking, stelt Lips tevreden vast. "Ik ga ervan uit dat die voor de eerste thuiswedstrijd, op 3 augustus tegen YR KV Mechelen, aan de man worden gebracht. In de business seats zitten we nu al met een bezetting van 75 procent, terwijl de aanvragen blijven binnenkomen. Wij merken ook veel belangstelling van buiten de Gentse regio: Brabant, West-Vlaanderen en, in mindere mate, Antwerpen."Gentse feestenVeel ongeruste vragen ontvangt Lips niet meer, nu de werken aan het stadion vlot opschieten. "Mensen zijn, als ze met de wagen passeren langs de E40 of E17, al onder de indruk, maar pas bij de opening op 17 juli, bij de galawedstrijd tegen het Duitse VfB Stuttgart, zullen ze echt overweldigd zijn." Alle abonnees mogen die dag gratis binnen. Pas op 10 juli start de vrije verkoop van tickets. Lips: "Er waait hier duidelijk een nieuwe wind, we worden een totaal andere club: duidelijk groter, met een ruimere achterban. De heel voorzichtige cijfers die we vooropstelden, haalden we al. Wat er bijkomt, is mooi meegenomen. We zijn bijzonder blij met de positieve respons. Mogelijk komt er nog een extra boost in augustus of september na een eerste kijkje in het stadion of de voorstelling van de spelerskern tijdens de Gentse Feesten."