Twee aartsrivalen die dezelfde minnares delen en elkaar haar liefde ook nog gunnen. Daar kun je de ongewone situatie in het Antwerpse voetbal komend weekend mee vergelijken. Dan spelen Beerschot (tegen Waasland-Beveren) en Antwerp (tegen Roeselare) allebei met dezelfde partner op het shirt: ramen- en deurenfabrikant KwadrO.

KwadrO heeft een verbintenis voor drie jaar om op de truitjes te staan bij Antwerp en maakt nu gebruik van het feit dat Beerschot elke week van shirtsponsor verandert. Ook derdeklasser Berchem Sport wordt voor de wedstrijd tegen VW Hamme eenmalig gesponsord door hetzelfde merk. "We willen hiermee laten zien dat we het hele Antwerpse voetbal steunen", verklaart Kristof De Meulder van KwadrO. "Dat onze beslissing om hoofdsponsor te worden van Antwerp geen keuze was tegen andere clubs."

Ter gelegenheid van de sponsoractie riep KwadrO De Cup van 't Stad in het leven. Op een geheime locatie dienden twee spelers van Beerschot (Hernán Losada en Koen Van Langendonck), Antwerp (Björn Sengier en Bruno Carvalho) en Berchem (Youri De Wilde en Stef Van den Heuvel) samen 42 goals op een ramen- en deurenparcours te maken. "Op het eind vlogen de spelers elkaar spontaan om de hals alsof ze de Champions League hadden gewonnen", zegt De Meulder. "Laat dit een symbolische oproep zijn voor de Antwerpse clubs om elkaar in de toekomst niet langer tegen te werken."

Collector's item

Het is van 1978 geleden dat de drie historisch belangrijkste clubs van Antwerpen nog eens door eenzelfde merk werden gesponsord. "Toen prijkte Bell Telefonie op de shirts", vertelt De Meulder. "Dat voorbeeld heeft ons geïnspireerd. De truitjes van Bell zijn vandaag collector's items. We hopen met onze sponsoring op hetzelfde effect."

Maar een sponsor die zich tegelijk met de vijand associeert, neemt ook een risico. Voelen ze zich bij Antwerp niet verraden? "Absoluut niet", sust Julien De Ridder, voorzitter van de supportersfederatie van Antwerp. "98 procent van de reacties die ik bij de supporters opving, waren positief. Ik hoop dat KwadrO als voorbeeld kan dienen voor andere merken die vanwege de rivaliteit tussen de clubs gisteren nog aarzelden om het voetbal in Antwerpen te sponsoren." (BVC)

Beelden van De Cup van 't Stad vind je via deze link: http://www.kwadro.be/nl/acties/de-cup-van-t-stad/

Twee aartsrivalen die dezelfde minnares delen en elkaar haar liefde ook nog gunnen. Daar kun je de ongewone situatie in het Antwerpse voetbal komend weekend mee vergelijken. Dan spelen Beerschot (tegen Waasland-Beveren) en Antwerp (tegen Roeselare) allebei met dezelfde partner op het shirt: ramen- en deurenfabrikant KwadrO. KwadrO heeft een verbintenis voor drie jaar om op de truitjes te staan bij Antwerp en maakt nu gebruik van het feit dat Beerschot elke week van shirtsponsor verandert. Ook derdeklasser Berchem Sport wordt voor de wedstrijd tegen VW Hamme eenmalig gesponsord door hetzelfde merk. "We willen hiermee laten zien dat we het hele Antwerpse voetbal steunen", verklaart Kristof De Meulder van KwadrO. "Dat onze beslissing om hoofdsponsor te worden van Antwerp geen keuze was tegen andere clubs."Ter gelegenheid van de sponsoractie riep KwadrO De Cup van 't Stad in het leven. Op een geheime locatie dienden twee spelers van Beerschot (Hernán Losada en Koen Van Langendonck), Antwerp (Björn Sengier en Bruno Carvalho) en Berchem (Youri De Wilde en Stef Van den Heuvel) samen 42 goals op een ramen- en deurenparcours te maken. "Op het eind vlogen de spelers elkaar spontaan om de hals alsof ze de Champions League hadden gewonnen", zegt De Meulder. "Laat dit een symbolische oproep zijn voor de Antwerpse clubs om elkaar in de toekomst niet langer tegen te werken."Collector's itemHet is van 1978 geleden dat de drie historisch belangrijkste clubs van Antwerpen nog eens door eenzelfde merk werden gesponsord. "Toen prijkte Bell Telefonie op de shirts", vertelt De Meulder. "Dat voorbeeld heeft ons geïnspireerd. De truitjes van Bell zijn vandaag collector's items. We hopen met onze sponsoring op hetzelfde effect."Maar een sponsor die zich tegelijk met de vijand associeert, neemt ook een risico. Voelen ze zich bij Antwerp niet verraden? "Absoluut niet", sust Julien De Ridder, voorzitter van de supportersfederatie van Antwerp. "98 procent van de reacties die ik bij de supporters opving, waren positief. Ik hoop dat KwadrO als voorbeeld kan dienen voor andere merken die vanwege de rivaliteit tussen de clubs gisteren nog aarzelden om het voetbal in Antwerpen te sponsoren." (BVC) Beelden van De Cup van 't Stad vind je via deze link: http://www.kwadro.be/nl/acties/de-cup-van-t-stad/