De bank Belfius stopt na volgend seizoen na 16 jaar met de sponsoring van Club Brugge, als deel van een besparingsplan. Club Brugge zegt alle begrip te hebben voor de beslissing.De bank is sinds begin 1997 shirtpartner van Club Brugge. Eerst prijkte Gemeentekrediet op de shirts, dan Dexia sinds 2000 en sinds 2012 het huidige Belfius.

Het bestaande contract loopt nog tot en met 30 juni 2014, maar wordt niet meer verlengd.

Economische redenen

Belfius benadrukt dat de beslissing niets heeft te maken met de sportieve situatie bij Club Brugge. Communicatiedirecteur Dirk Smet stelt in het persbericht dat de bank in een kostenbesparingsoefening zit, "waarbij alle belangrijke financiële engagementen kritisch tegen het daglicht worden gehouden".

Los van de economische redenen is er ook geen 'perfect fit' meer tussen de bank en de ploeg. "De uitstraling van Club Brugge is Europees en gaat over de landsgrenzen heen, terwijl Belfius alleen nog een puur Belgische bank-verzekeraar wil zijn," zegt woordvoerster Moniek Delvou.

Uitzonderlijk

Club Brugge begrijpt dat Belfius in de toekomst de sponsoring meer op lokale initiatieven zal afstemmen. "Een langlopende samenwerking van meer dan 15 jaar tussen een voetbalclub en een shirtpartner is uitzonderlijk," aldus manager Vincent Mannaert. "De samenwerking verliep en verloopt uitstekend en we hebben alle begrip voor de beslissing".

"We zullen eind volgend seizoen dan ook in de beste omstandigheden afscheid nemen van onze shirtpartner. We zullen nu rustig de tijd nemen om een nieuw partnerschap af te sluiten".

De bank Belfius stopt na volgend seizoen na 16 jaar met de sponsoring van Club Brugge, als deel van een besparingsplan. Club Brugge zegt alle begrip te hebben voor de beslissing.De bank is sinds begin 1997 shirtpartner van Club Brugge. Eerst prijkte Gemeentekrediet op de shirts, dan Dexia sinds 2000 en sinds 2012 het huidige Belfius. Het bestaande contract loopt nog tot en met 30 juni 2014, maar wordt niet meer verlengd. Economische redenen Belfius benadrukt dat de beslissing niets heeft te maken met de sportieve situatie bij Club Brugge. Communicatiedirecteur Dirk Smet stelt in het persbericht dat de bank in een kostenbesparingsoefening zit, "waarbij alle belangrijke financiële engagementen kritisch tegen het daglicht worden gehouden". Los van de economische redenen is er ook geen 'perfect fit' meer tussen de bank en de ploeg. "De uitstraling van Club Brugge is Europees en gaat over de landsgrenzen heen, terwijl Belfius alleen nog een puur Belgische bank-verzekeraar wil zijn," zegt woordvoerster Moniek Delvou. Uitzonderlijk Club Brugge begrijpt dat Belfius in de toekomst de sponsoring meer op lokale initiatieven zal afstemmen. "Een langlopende samenwerking van meer dan 15 jaar tussen een voetbalclub en een shirtpartner is uitzonderlijk," aldus manager Vincent Mannaert. "De samenwerking verliep en verloopt uitstekend en we hebben alle begrip voor de beslissing". "We zullen eind volgend seizoen dan ook in de beste omstandigheden afscheid nemen van onze shirtpartner. We zullen nu rustig de tijd nemen om een nieuw partnerschap af te sluiten".